• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Anonym (Önskan97) skrev 2024-12-22 10:51:49 följande:

Kan inte rå för att nästan bli lite frustrerad på kroppen????
    hoppades att ägglossning hade skett igår, haft en del symptom på det och äntligen ett positivt LH test på en rfsu sticka CD17 men tyvärr verkar det inte skett. Och nu åker vi iväg till fjällstuga med familjen en vecka så får se hur det går att fortsätta försöka😬
    Har haft en del cykler utan ägglossning sedan jag slutade med minipiller i januari😔

Att tempen inte stiger kan inte bero på nåt annat? Förkyld så du sover men öppen mun ellee liknande? 
    Förhoppningsvis så stiger tempen idag❤️
  • Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-22 09:27:13 följande:

Har bara fått utslag på ÄL stickorna (typ nedåtgående kurva) och rund tom ring på CB advanced, så var jätteorolig att kroppen inte är återställd sen mitt MA i slutet av oktober. Men så idag kom äntligen den blinkande gubben! Ska köra stickor senare idag för att se om de också ökat något än. Kan vara att ägglossningen blir lite senare än julafton så vi kör på varannan dag en bit in i nästa vecka.

Vi kör heminsemination då min man tycker pressen blir för stor runt ägglossning och kan inte komma alls då. Tycker det funkar super för oss. Han kilar in på toaletten och göra sin grej sen sprutar jag in det och ligger och vilar i sängen ca 30 min. Enklare att få till många dagar samt att slippa frustrationen i oss båda när det inte funkar att ligga.

Så skönt att den blinkande gubben kom 😊 jag har haft blinkande i 4 dagar nu. Jag hoppas att den är fast idag. 
    Vi har iaf kört på varannan dag och fortsätter nog med det några dagar till minst. 

Blev nyfiken på heminsemination, vad är "verktyg" använder man för det? Vad bra att ni hittat ett sätt som fungerar för er. Jag tror många män kan känna så arr de måste leverera och att det då tar stopp. Inte konstigt heller för den delen 
  • Väntarpå4an
    Anonym (Önskan97) skrev 2024-12-23 08:25:08 följande:
    Tack ❤️ jag tempar med Apple Watch och tror inte det varit kyligare i rummet än vanligt. Idag har jag temp precis på baslinjen men idag tror jag det var varmt i rummet haha. Tror jag måste försöka slappna av lite mer i detta också? ☺️
    Haha ja då spelar inte nån öppen mun någon roll😅
    Ja försök att göra det. Jag börja tempa min första cykel förra månaden och jag var så nervös över det i början. Drömmde om det, att jag glömt tempa, vakna i tid och otid av drömmar😆🙈 det har dock slutat nu🙏
  • Väntarpå4an

Idag sjönk tempen och fast smiley plus utslag på stickorna ❤️🥰 nu är det "bara" att få till myset mitt i julfirandet 🤣

• Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-23 18:13:26 följande:
    Jag använder bara en liten spruta, typ sån en doserar flytande läkemedel till katt/barn i. Ibland använder jag en liten slang på den för att komma längre in. Och han kommer in burk som jag sen suger upp i sprutan från och sprutar in. Köpte ett kitt online i en fertilitetsbutik. Det var det vi använde när jag blev gravid i augusti så funkar uppenbarligen bra! Det har blivit mycket mer avslappnat kring babyverkstaden nu och vi ?får till det? varannan dag i över en vecka för att säkra upp fertila perioden.
    Så himla bra och att det funkar. Det kan ju lätt bli en stress att leverera. Va bra att ni hittat ett sätt för er ❤️
  • Väntarpå4an
    elsa0915 skrev 2024-12-24 08:41:31 följande:
    Vilken mardröm... jag beklagar, och hoppas verkligen på ett plus för dig snart {#emotions_dlg.flower}
    ❤️❤️
  • Väntarpå4an
    Joss4n94 skrev 2024-12-24 07:22:27 följande:

Lägger in detta så någon annan som också kliat sig i huvudet över att ÄL-stickan aldrig visat positivt kan ha som referens.

Idag efter 8 dagar med blinkande smiley (CB advanced) fick jag fast smiley CD17!

Har testat med RFSU ÄL-stickor parallellt med CB varje dag och idag kunde man absolut se ett starkare streck (tidigare dagar har varit nästintill blankt). Däremot är det långt ifrån vad som anses positivt enligt RFSUs beskrivning och i Premom blir T/C endast 0.2. 

God Jul på er alla och jag hoppas det blir ett positivt 2025!

Jag har haft precis samma på mina rfsu stickor. Får aldrig 100% utslag på dom men cb lila ger fast gubbe. Jag köpte easy@home denna månaden istället som funkade mycket bättre. Jag har inte mycket för rfsu stickorna 
  • Väntarpå4an
    Lorainza skrev 2024-12-25 18:23:50 följande:

Hur ofta kör ni på under er ?fertila period?? 😅 hört vissa som säger att man ska försöka få till det varje dag, medans andra säger att det är bättre att köra varannan..🤔

Så här av vi legat på denna omgången. Brukar försöka få till varannan dag och ev fler dagar i följd vid äl. 
  • Väntarpå4an
    Lorainza skrev 2024-12-25 18:23:50 följande:

Hur ofta kör ni på under er ?fertila period?? 😅 hört vissa som säger att man ska försöka få till det varje dag, medans andra säger att det är bättre att köra varannan..🤔

Glömde bilden 🤣
  • Väntarpå4an

Nu börjar den eviga väntan. Tempen bekräftade äl idag så jag är rätt säker på att den skedde 24/12. Vilket gör att min bim flyttas tillbaka något. Uppdaterar listan 😊

🌸 BIM 🌸

1/1 - Addy99

2/1 - Joss4an94 
    4/11 - Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915
    6/1 - väntarpåfyran

6/1 - AngieF
    7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    10/1 - B3tt4n
    10/1 - Anonym (Universitetsbebis)