Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Porrsurfande i skolan - Vems ansvar?

Det är väl motsvarande vilket sattyg som helst som respektive barn gör. Är det inte tillåtet att porrsurfa så är det väl barnets fel om det gör det? På samma sätt som du inte får slå någon på käften bara för att du kan?

Så länge inte skolan bett barnen porrsurfa är det knappast skolans fel. Försöker du alltid skylla på någon annan?

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Förälder) skrev 2024-12-12 13:16:53 följande:
    Du vet att man kan råka få upp sånt utan att mena det också va? I gamla skolan var alla skärmar spärrade för sånt, det utgick jag ifrån var standard. Det är de som sätter skärmar i händerna på dem.
    Visst kan man det men det är jävligt ovanligt och normalt behöver du klicka på flera popuper att du är över 18 och verkligen vill in på sagda porrsida. 

Handlar det om en popup med olämplig reklam/bilder visst dom kommer ibland om du sitter på Flashback eller reddit men vad gör en sexåring där? Tittades det på en porrfilm så knappast troligt, det krävs ett antal medvetna klick för att den ska starta.
  • Studentpappa

Jag skulle nog främst funderat på hur min sexåring hittat till en porrsida. Det är ju rätt osannolikt att det hände av en slump, visst det kan ligga kvar i sökhistorik sen någon porrsurfat innan. 

Men annars var har hen lärt sig det? Det skulle jag lägga mer krut på än att det är skolans fel.

Svar på tråden Porrsurfande i skolan - Vems ansvar?