Inlägg från: Anonym (46-årig kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (46-årig kvinna)

Jag är helt golvad av känslor - kär på riktigt!

Jag är helt förvånad över mina känslor som jag känner just nu. För ca 1.5 vecka sedan skrev jag ett privat DM till en kille jag sett på Threads. Han hade liknande värderingar som mig gällande förhållande mm. Han la ut klipp där han spelade gitarr och sjöng (vilket han gör riktigt bra). Han såg dessutom bra ut. Han gillade mina bilder så jag misstänkte att han var lite intresserad. Jag kände att jösses, vilken man, han hade varit något att lära känna bättre. Jag tog mod till mig och skrev ett hyfsat långt dm. Han svarade, han ville gärna ha kontakt och vi skrev ganska intensivt under fyra dagars tid. Sedan bestämde vi träff och kärleken slog ner som en blixt från klar himmel, jag blev tokkär, han också! Jag trodde inte man kunde få känslor så snabbt men det har alltså hänt. Jag är sådär fånigt kär, tänker på honom hela tiden, jag är 46, han 49 och vi beter oss som fjortisar haha! Fler som blivit galet kära på "äldre dar"?  Jag ser fram emot fortsättningen med honom Solig

• Svar på tråden Jag är helt golvad av känslor - kär på riktigt!
    flemens skrev 2024-12-12 18:59:31 följande:

Att bli "kär" genom text tror jag inte på. Det är bara en mer koncentrerad form av förälskelse man känner gentemot en person man träffar IRL innan man känner honom eller henne på riktigt. En fas då man inbillar sig att man träffat "den rätte" bara för att han eller hon motsvarar de föreställningar man mer eller mindre omedvetet har om "den rätte".

Så var förälskad tills du träffar honom och så länge han motsvarar din bild. Men kasta inte logiken överbord bara för att du "känner" starkt..

Du kan ju fråga alla som drabbats av romansbedrägerier via kontaktappar o.dyl. om vad de kände initialt.

Hmmm, jag har ju träffat honom, det står i min text. 
    Anonym (Nej) skrev 2024-12-12 19:07:45 följande:

Vid 46, har jag svårt tro att man inte skulle vara mer realistisk och cynisk. Om inget annat genom just livserfarenheter.

Det du beskriver låter mer som en förälskelse, som du precis säger "fjortisar" eller yngre personer sysslar med. 

Denna typ av förälskelse har en väldigt liten förmåga att överleva med. Då dom dör ut lika fort som dom blossar upp. Det låter inte som något djupare för mig.

Det är big mer möjligtvis med tiden att det kan bli det. Men just när förälsker sker så där hastigt och online. 
    Historiken är inte talande för, on jag säger så.

Testa lära känna varandra i verkligheten, det kan bli helt annorlunda. Och återkom sen och säg on du fortfarande känner exakt likadant.

Vi har träffats och planerar att fortsätta ses.
    Anonym (märkligt.) skrev 2024-12-12 19:39:09 följande:

Kanske han eller hon baserar det på samma fakta som TS om att hon är "kär" i någon som hon bara mött med text? Skämtåsido, det handlar nog mer om logisk allmänmänsklig erfarenhet, givet hur många som blivit lurade av sina känslor. Känslor är av naturen irrationella och inte alltid de bästa att fatta beslut utefter. Därför är det bra med uppmaningar om att besinna sig och använda hjärnan istället för att hänfalla till romantiska fantasier.

Jo, jag vet att uppmaningar till att använda logik när man överväldigas av känslor kan sätta smolk i disneybägaren, men det kan rädda liv också.

Men TS gör naturligtvis som hon vill, precis som vi tycker som vi vill. Det är hon som får ta konsekvenserna av hennes agerande. Vi andra går vidare och ägnar inte henne mycket tankar mer än att när vi (dvs. befolkningen) läser i tidningarna om folk som blir lurade, och ibland misshandlade och mördade, pga av att de "följde sina känslor" då vi tänker: "Jaha, nu igen" och sen spelar vi bingolotto.

Vi har träffats på riktigt.
    Anonym (46-årig kvinna) skrev 2024-12-12 18:10:20 följande:

Jag är helt förvånad över mina känslor som jag känner just nu. För ca 1.5 vecka sedan skrev jag ett privat DM till en kille jag sett på Threads. Han hade liknande värderingar som mig gällande förhållande mm. Han la ut klipp där han spelade gitarr och sjöng (vilket han gör riktigt bra). Han såg dessutom bra ut. Han gillade mina bilder så jag misstänkte att han var lite intresserad. Jag kände att jösses, vilken man, han hade varit något att lära känna bättre. Jag tog mod till mig och skrev ett hyfsat långt dm. Han svarade, han ville gärna ha kontakt och vi skrev ganska intensivt under fyra dagars tid. Sedan bestämde vi träff och kärleken slog ner som en blixt från klar himmel, jag blev tokkär, han också! Jag trodde inte man kunde få känslor så snabbt men det har alltså hänt. Jag är sådär fånigt kär, tänker på honom hela tiden, jag är 46, han 49 och vi beter oss som fjortisar haha! Fler som blivit galet kära på "äldre dar"?  Jag ser fram emot fortsättningen med honom Solig

Skriver ett nytt inlägg då ni diskuterar en del här huruvida man ska ge sig hän känslomässigt, om han försöker lura mig, om jag har låg självkänsla osv.

Jag tänkte uppdatera er! 
    Jag upptäckte denna man på nätet, han skrev vettiga saker som jag kunde relatera till, han la ut klipp där han sjöng och spelade (ser bra ut) och jag märkte att han gillade det jag la ut. Detta pågick i några veckor, vi kommenterade varandras inlägg och jag märkte att han ev. kunde vara intresserad. Jag skrev ett meddelande privat till honom och han accepterade och vi fortsatte skriva privat i en vecka innan vi träffades. Jag visste redan innan att jag skulle få känslor för honom. Det klickade för båda, och vi har fortsatt ha kontakt. Vi pratar mycket i telefon, har träffats igen och ska även träffas idag. Vi båda är ensamstående med barn (stora) och hsr starka känslor för varandra. Jag undrar vad som skulle vara fel med detta? Jag har blivit kär, har fått väldigt starka känslor, han också. Menar ni att det är fel att bli kär när man närmar sig 50 år?
    Anonym (46-årig kvinna) skrev 2024-12-12 18:10:20 följande:

Ok! Ytterligare en uppdatering. Jag vill meddela att han och jag numera är ett par, vi bestämde oss igår, vi behöver inte dejta mer då vi båda är säkra på våra känslor. 

Uppdatering!

Vi är fortfarande kära, träffas flera dagar i veckan och njuter av att vara i varandras sällskap. 

Eurydike skrev 2025-04-07 14:02:20 följande:
    Vad härligt att höra och kul med en uppdatering! 😄❤️
    Ja, det känns fortfarande lite overkligt då han är så fantastisk mot mig. Han kanske beter sig som de flesta andra män gör men för mig är detta helt nytt. Han både ser och hör mig, bekräftar mig mycket, både med ord men även med handling. Han är känslosam och känslig och behöver också bekräftelse vilket jag älskar att ge honom. Listan kan göras lång, vi brukar säga att vi är varandras saknade pusselbitar.
    Anonym (Ensamstående man) skrev 2025-04-07 19:09:36 följande:
    F-n vad kul för dig att få sådana känslor i den åldern. Kör på och hoppas allt blir bra och slutar lyckligt :)
    Ja, det var oväntat. Nu är det fyra månader sedan och det känns fortfarande lite overkligt men jag njuter av att få uppleva detta. Han är något alldeles extra!
    Limajo skrev 2025-04-08 07:17:34 följande:

Det låter fantastiskt. Jag är något år äldre än du, träffade min sambo för några år sedan och blev också så där golvad och tokkär direkt. Han är mitt mitt livs stora kärlek och jag är tacksam varje dag för att vi hittade varandra.

Jag tror ålder och erfarenhet av relationer som inte hållit kan påverka på två sätt. Antingen blir man rädd för känslor och i värsta fall även missunnsam för andras (vilket vi ju ser tydligt i den här tråden). Eller så inser man att man överlever separationer och att kärleken är för viktig för att gömma sig för.

Jag önskar er all lycka! 

Jag har alltid haft en tendens att anpassa mig till andras behov och glömt mig själv vilket är katastrof. När min förra relation tog slut bestämde jag mig för att jag aldrig någonsin skulle nöja mig med något halvdant, jag tog mig en funderare på vad jag ville ha och eftersom jag är en känslosam person som behöver bekräftelse, hoppades jag på att det skulle finnas någon som var som jag. Jag ville även träffa någon som ville ha ett seriöst förhållande och planera framåt, sedan ville jag han skulle ha humor, vara snäll och trevlig samt gärna se bra ut! Jag trodde det i princip skulle bli omöjligt i min ålder då många tyvärr börjat förfalla. Vad hände? Jo, jag sprang på honom på Threads. En man med värderingar precis som jag, såg bra ut (riktigt snygg och sexig) och som tilltalade mig på ett sätt som ingen annan gjort förut. Man kan väl säga att vi "flirtade" lite där men eftersom alla kan läsa vad man skriver på Threads valde jag att kontakta honom privat. Han blev glad över att jag tog kontakt och när vi väl träffades slog det gnistor mellan oss. Det visade sig att han är lika känslig som jag och behöver bekräftelse, precis som jag. Detta var helt nytt då ingen annan man jag varit med varit så känsliga och krävt bekräftelse som han gör. Eftersom jag är precis likadan är det inte svårt för mig att bekräfta honom eftersom jag vet hur viktigt det är för mig. Han bekräftar mig på alla sätt, både med ord men även med handling. Han är romantisk och allt han gör handlar inte bara om att han ska få sex, vilket många män annars förknippar närhet med.

Jag har också märkt att folk här är så negativa och missunnsamma, en del skrev lite galna saker som jag mest skrattade åt. Jag är en stark och självständig kvinna men allt känns mycket bättre och lättare med en man vid min sida. Han är den jag vill bli gammal och dö med.

Svar på tråden Jag är helt golvad av känslor - kär på riktigt!