Inlägg från: Anonym (märkligt.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (märkligt.)

Jag är helt golvad av känslor - kär på riktigt!

Anonym (CM) skrev 2024-12-12 19:20:47 följande:
    Vore intressant att få lite fakta bakom dina påståenden. Vad grundar du dem på? Är det på vetenskapliga grunder eller egen erfarenhet?

Kanske han eller hon baserar det på samma fakta som TS om att hon är "kär" i någon som hon bara mött med text? Skämtåsido, det handlar nog mer om logisk allmänmänsklig erfarenhet, givet hur många som blivit lurade av sina känslor. Känslor är av naturen irrationella och inte alltid de bästa att fatta beslut utefter. Därför är det bra med uppmaningar om att besinna sig och använda hjärnan istället för att hänfalla till romantiska fantasier.

Jo, jag vet att uppmaningar till att använda logik när man överväldigas av känslor kan sätta smolk i disneybägaren, men det kan rädda liv också.

Men TS gör naturligtvis som hon vill, precis som vi tycker som vi vill. Det är hon som får ta konsekvenserna av hennes agerande. Vi andra går vidare och ägnar inte henne mycket tankar mer än att när vi (dvs. befolkningen) läser i tidningarna om folk som blir lurade, och ibland misshandlade och mördade, pga av att de "följde sina känslor" då vi tänker: "Jaha, nu igen" och sen spelar vi bingolotto.

Svar på tråden Jag är helt golvad av känslor - kär på riktigt!