Inlägg från: Anonym (What) |Visa alla inlägg
  • Anonym (What)

Jag är helt golvad av känslor - kär på riktigt!

Himmel vad härligt, grattis! 

jag är 48 och tycker det känns omöjligt men nu gav du mig hopp. Har iofs känt så i den här åldern med med någon som var yngre och levde ett annat liv.

vad är threads? Det behöver jag antagligen kolla in.

• Anonym (What)
    Anonym (46-årig kvinna) skrev 2024-12-14 07:12:46 följande:
    Skriver ett nytt inlägg då ni diskuterar en del här huruvida man ska ge sig hän känslomässigt, om han försöker lura mig, om jag har låg självkänsla osv.

Jag tänkte uppdatera er! 
    Jag upptäckte denna man på nätet, han skrev vettiga saker som jag kunde relatera till, han la ut klipp där han sjöng och spelade (ser bra ut) och jag märkte att han gillade det jag la ut. Detta pågick i några veckor, vi kommenterade varandras inlägg och jag märkte att han ev. kunde vara intresserad. Jag skrev ett meddelande privat till honom och han accepterade och vi fortsatte skriva privat i en vecka innan vi träffades. Jag visste redan innan att jag skulle få känslor för honom. Det klickade för båda, och vi har fortsatt ha kontakt. Vi pratar mycket i telefon, har träffats igen och ska även träffas idag. Vi båda är ensamstående med barn (stora) och hsr starka känslor för varandra. Jag undrar vad som skulle vara fel med detta? Jag har blivit kär, har fått väldigt starka känslor, han också. Menar ni att det är fel att bli kär när man närmar sig 50 år?

Jag tycker du ska låta de som skriver av sig utifrån egna erfarenheter bara göra det. Sen tar du och njuter av det du nu får vara med om! Jag är sååå både avundsjuk och glad haha. Vill så gärna själv vara med om samma som du. Jag har inga problem träffa män och har väldigt fina kärleksförklaringar som håller mig varm. Men för mig krävs precis såna starka kär skor för att ett förhållande ska vara aktuellt. 

vet att vissa faktiskt kan bli ihop med någon enbart för att den duger och att tryggheten det ger är viktigare än starka känslor. Jag är inte rädd för att vara ensam. Men oj vad härligt det hade varit att känna så starkt. Uttrycket att det känns som när man var 14 är ju väldigt vanligt att använda och inte konstigt. Det är ju ett sätt att förklara att känslorna är så starka som när man upplevde den stora förälskelsen för första gången. Den känslan är fantastisk!

• Anonym (What)

Känslor inte kär skor 

• Anonym (What)
    Anonym (CM) skrev 2024-12-14 16:04:04 följande:
    Troligen har du blandat ihop besatthet med förälskelse. 

För att bena upp det hela så är en förälskelse alltid förenad med ömsesidighet.
    Den bekräftelse/kärlek  man får måste man kunna ta emot och kravlöst ge den tillbaka. 

Ju bättre självkänsla, desto lättare har du att ta emot bekräftelse/kärlek från en partner.  
    Vid låg självkänsla är det besattheten av en människa som talar.  Det spelar ingen roll om partnern ger bekräftelse/kärlek eller ej.  Man är helt enkelt inte mottaglig för kärlek utan besatt av personen.

Du kan aldrig ha för hög/god självkänsla. 

Du menar kanske det fåtal personer med psykiatriska diagnoser som narcissism eller psykopati mfl. men det är inte dessa denna diskussion handlar om.

Dessutom är det inte hög självkänsla de besitter utan en osedvanligt hög tro på sina förmågor. kärlek är främmande för dem. De blir aldrig förälskade
    Så himla bra skrivet! Det är verkligen skillnad på besatthet och förälskelse med dessa känslor blandas för många människor ihop. 
    Ts inlägg är tydligt en ömsesidig förälskelse, väldigt härligt att det händer oavsett i livet.
Svar på tråden Jag är helt golvad av känslor - kär på riktigt!