Inlägg från: Anonym (Acceptans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Acceptans)

Jag tar allt ansvar för att barnen får en jul

Man accepterar att partnern inte prioriterar som en själv gör. Du kanske kan be om hjälp med småsaker här och där, men om du tycker att det är viktigt får du också vara beredd på att ta ansvaret för det.

• Anonym (Acceptans)

Jag tror också du lagt väldigt mycket för stor vikt vid hur han är med syskonbarnen. De träffar han ju inte alls lika ofta! Då kan det vara kul att leka en liten stund. Men inte om man har omkring sig hela tiden.

Gör saker för att DU tycker att det är kul för barnen, inte för att du förväntar dig att han ska hjälpa till.

• Anonym (Acceptans)
    Anonym (Harfåttnog) skrev 2024-12-12 21:46:44 följande:
    Jo, jag ska göra det. Men eftersom han just nu snarare faktiskt drar ned stämningen hemma genom att förta magin och liksom förminska värdet av det som görs (eller ja, ignorera det rätt mkt) så är det ju ett sänke med. Om jag skapar en paketkalender för barnet tex som årets enda kalender, hade det enda han behövt göra vara att ta fram ett paket när han kom hem och låtsas vara glad när han ger det åt barnet som dagens lucka liksom.

I somras gjorde jag en nedräkningskalender till sommarledigheten eftersom äldsta barnet såg fram emot sommarlovet och en del saker vi skulle göra. Han fnyste och skrattade åt den som tramsig. Som tur var iaf inte så barnet hörde det.
    Det är en sak om han inte vill delta, men han ska åtminstone inte förstöra upplevelsen för barnen! Där behöver du riva i ordentligt åt honom!
Svar på tråden Jag tar allt ansvar för att barnen får en jul