• beli

Jag tar allt ansvar för att barnen får en jul

Jag säger som nån annan här: Börja följa Mansbebisar på Instagram.

Din man är en mansbebis.

Så här kan du inte ha det i många år till. Tvinga honom till parterapi. Sexvägra tills han sagt ja till terapi.

• beli
    Anonym (Undrande) skrev 2024-12-13 21:25:09 följande:

En fråga bara, se det inte som kritik nu alla som separerat på grunder liknande TS;  Om det är så oerhört jobbigt att vara den som pysslar och julpyntar etc i en tvåsamhet, blir det enklare när ni separerat och fixar bara för er själv och barnen då? 

Jag menar, jobbet att planera, pynta osv borde väl vara detsamma? Kanske till och med lättare när man är två då kanske den ena kan laga mat eller avlasta med något annat medans man fixar? Och även om den andra inte gör det så måste du ju göra allt det där och då verkligen precis allt om du är själv?

Jag kanske är korkad men fattar vart kliven inte varför det skulle bli så mycket enklare att leva själv, att du skulle orka mer då? Man hör ju jämnt om ensamstående som är helt slutkörda?..

Om du bara visste hur många kvinnor som fått ett nytt liv när de lämnat sin mansbebis. Plötsligt har de både tid och energi att ta hand om sina barn. Att leva med en energitjuv drar otroligt mycket tid och kraft.
  • beli
    Anonym (Con) skrev 2024-12-15 10:19:38 följande:

Du skriver att du föredrar ditt vis. Just av den anledningen har jag avsagt min planeringen av den här typen av aktiviteter pga min frus kontrollbehov. Skulle jag planera en födelsedag blir allt enligt henne bara fel, därför gör jag det inte. Jag kan inte planera en födelsedag på hennes sätt utan då blir det på mitt sätt. Om det nu inte duger eller blir rätt enligt henne får hon göra det själv. Skillnaden är kanske att vi pratar om det och jag har tydligt klargjort hur det ligger till. Men jag kan bli lite trött på kvinnors syn att deras sätt att göra sådant här alltid är det rätta ock mannens sätt är fel.  Då blir det så här. Släpp kontrollbehovet om ni vill ha nån skillnad. 

Beskriv ditt sätt att planera en födelsedag.
  • beli
    Anonym (Con) skrev 2024-12-15 11:47:08 följande:
    Så att du kan tala om för mig att det inte duger? Nej tack
    Så att dina ord får nåt slags bäring. Men jag misstänker att du helt enkelt inte har så stor koll på hur man planerar en födelsedag.
  • beli
    Anonym (Con) skrev 2024-12-15 18:38:58 följande:
    Haha det där känner jag igen så väl. Dom ytterst få gångerna frun fyllt diskmaskinen så kommer jag tömma den och göra om det, vilket jag lett till att hon i princip slutat diska. Men jag gnäller inte utan är 100% fine med upplägget för då blir det så som jag vill ha det. Det är ett bra exempel och jag tror det hos många fungerar på samma sätt fast omvänt med högtider.
    Fast varför i all världen får hon inte packa diskmaskinen på sitt sätt? Det låter helt befängt.
  • beli
    Anonym (Con) skrev 2024-12-15 17:31:42 följande:
    Jag skulle klara av det, men det skulle inte bli på hennes sätt. Sedan kanske inte du har så stor koll på hur man tex underhåller och tar hand om ett större hus av äldre snitt för när det kommer till sådant så planerar och utför jag ALLT. Min fru slår inte in en spik. Skulle man dela varenda grej 50/50 så att jag tar varannan högtid och hon tar halva huset hade det inte blivit bra. Man faller in i olika roller, det viktiga för oss är att den tiden man lägger är ungefär densamma.
    Ofta är ju problemet att män hävar att de gör lika mycket eftersom de snickrar på huset ibland och byter däck på bilen. Det är det dagliga arbetet som räknas: mat, barn etc.
Svar på tråden Jag tar allt ansvar för att barnen får en jul