Inlägg från: Anonym (Igenkänning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Igenkänning)

Jag tar allt ansvar för att barnen får en jul

Det låter som att du beskriver min man! 
    Jag tror som någon annan här i tråden att föräldraskapet blivit för mycket för män som gör så här. Min man spenderar all sin vakna tid med att sucka och titta på sin telefon. Allt är för jobbigt och speciellt det jag tycker är viktigt, typ att fira födelsedagar, jul och liknande för då har jag bestämt och det gör att han "aldrig får besyämma". Han fixar sällan nått. Köper han julklappar är det sånt han själv vill ha, typ ett spel. Värsta var nog när han dom födelsedags present hade googlat vad närmsta gym hade för klasser när jag pratat om att jag ville börja träna. 
    Det tråkiga blir ju när det var en annan person man blev ihop med (vi har varit ihop i 15 är, två barn. Problemen började på allvar efter barn 2 för 4 år sedan). Har du och din man pratat om detta? Hur tog han emot dina tankar i sånt fall? Jag och min man kan inte kommunicera alla, han blir bara arg. I år kommer jag inte fixa nått med granen och tror att han kommer bli arg för att han fick fixa (ytterligare tecken på nån typ av depression, att inte orka..). Och barnens klappar kommer jag helt enkelt fråga hur VI ska göra. 
    Jag har bett om parterapi nu i vår, har ni provat det?

Svar på tråden Jag tar allt ansvar för att barnen får en jul