-
-
Svar på tråden Älskarinna
-
Det vore trots allt för mycket att begära.Anonym (Maria) skrev 2024-12-15 11:48:14 följande:Nu svarade jag en person som förväntar sig att människor ska vara snäll mot andra. Då gäller det även exfrun. Hon kan stötta dem i deras förhållande. Värna om deras känslor. Inte vara skadeglad om det går dåligt. Det ör inte en snäll människa.
Hade du glatt sett på när din vän snor din man och applåderat deras relation? -
Eller så avses en otrohetsaffär.Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 20:30:04 följande:Han har ju redan varit otrogen mer än en gång. Han har ju kört dubbelspel rätt länge nu. En gång ordspråket är nog menat mer som ETT snedsteg. Inte 2 års pågående dubbelspel. Det är nånting helt annat det. -
Så man kan vara osnäll när du tycker det. Då får även TS göra som hon vill.Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-15 12:15:12 följande:Frun är säkert snäll, men när detta fruktansvärda svek kommer fram blir det med största sannolikhet andra ljud i skällan.
Ts förtjänar ingen snällhet! -
Jag anser inte att man kan sno någon så nej jag hade inte tänkt så om det vore jag.Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 12:33:53 följande:Det vore trots allt för mycket att begära.
Bortse från ordvalet, du förstår nog hur jag menar.Anonym (Maria) skrev 2024-12-15 13:41:07 följande:Jag anser inte att man kan sno någon så nej jag hade inte tänkt så om det vore jag.
Men fint att du är så "godhjärtad". -
Dessutom var det inte jag som förväntar mig att alla ska vara så kallat snälla. Jag förstår om man inte alltid vill uppoffra sig för andra.Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 12:33:53 följande:Det vore trots allt för mycket att begära.
Nej, du får tala klarspråk om vad du menar om du vill att jag ska kommentera det.Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 13:42:28 följande:Bortse från ordvalet, du förstår nog hur jag menar.
Men fint att du är så "godhjärtad". -
En gång är ingen gång syftar till att man gör ett misstag eller snedsteg. Men kan tolka allt som det passar en själv, givetvis... fattas det tillräckligt med moral bara så.Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 12:37:37 följande:Eller så avses en otrohetsaffär. -
TS, jag tycker vissa kastar alldeles för mycket skit på dig. Jag förstår att detta är en jättetuff situation. Mitt bästa råd till dig är att bryta upp och sen är han välkommen när han lämnat sin fru. Ge honom tid att känna efter utan din närhet. Kanske blir det ni till sist? Kanske svalnar dina känslor efter 6 mån utan honom?
Ta hand om dig själv!
P.s. Det där snackat om nån som hade tagit livet av sig efter sin tjejs otrohet - jisses alltså. Ett självmord kan aldrig skyllas på någon annan. Det är ett eget beslut om sitt eget liv. Punkt. -
Min moral är det inget fel på, har själv aldrig varit otrogen.Anonym (Linda) skrev 2024-12-15 13:59:39 följande:En gång är ingen gång syftar till att man gör ett misstag eller snedsteg. Men kan tolka allt som det passar en själv, givetvis... fattas det tillräckligt med moral bara så.
Men för den skull fattar jag hur man ändå kan tolka ett ordspråk.