• Anonym (Anonym)

Hur får man diagnosen vestibulit?

Är det någon som kan synas på prov, i underlivet?

Eller är det genom samtal med gynekolog/barnmorska som det framställs?

Börjar tro att det är vestibulit jag besväras med, men det har aldrig gjort ont vid sex (sista gången jag hade sex sved det till pyttelite när han kom in i öppningen , men under sexet inget ont.

Svider ibland efter sexet när jag kissar, men upplever mest att jag kan vara lite torr där nere.

Min undran är bara, hur har det fastställts att ni har vestibulit! Vilka  besvär, symtom har man?

• Svar på tråden Hur får man diagnosen vestibulit?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-13 07:46:17 följande:

Är det någon som kan synas på prov, i underlivet?

Eller är det genom samtal med gynekolog/barnmorska som det framställs?

Börjar tro att det är vestibulit jag besväras med, men det har aldrig gjort ont vid sex (sista gången jag hade sex sved det till pyttelite när han kom in i öppningen , men under sexet inget ont.

Svider ibland efter sexet när jag kissar, men upplever mest att jag kan vara lite torr där nere.

Min undran är bara, hur har det fastställts att ni har vestibulit! Vilka  besvär, symtom har man?

Vill tillägga varför jag tror jag har det är för om jag står upp tätt med benen känns det som ett obehag"där nere" och likaså om jag sitter ner. Det är dock värre när jag sitter ner..
  • Anonym (Cia)

Varför tänker du vestibulit isället för tex svamp?

Men gå till gyn oavsett så du kan få hjälp med besvären.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Cia) skrev 2024-12-13 07:57:54 följande:

Varför tänker du vestibulit isället för tex svamp?

Men gå till gyn oavsett så du kan få hjälp med besvären.

Tagit 2 svampodlingar som visat negativt
  • Fjäril kär

Det är en gynekolog som ger diagnosen och undersökningen görs av att man testar olika områden för smärta . Tex att med en tops röra vissa delar av slida, slemhinnan etc. Tänk dig cellprov fast man rör olika delar. . Samt att du får svara på en del frågor. 

• Anonym (f)

Kommer inte obehaget för att du fokuserar så mycket på området/torrt?

Svar på tråden Hur får man diagnosen vestibulit?