Inlägg från: Anonym (gravid 4v) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gravid 4v)

Stickor från graviditetskollen blir inte starkare…

Hej! Skäms

Jag hade ingen aning om att man ska fortsätta testa för att få tydligare streck. Varför och vad händer om strecken inte är lika starka trots flera tester? 

• Anonym (gravid 4v)
    Anonym (Jk) skrev 2024-12-14 02:24:52 följande:

Man ska absolut inte göra det. Jag har själv gjort det misstaget en av mina graviditeter och stirrat mig blind på vilket streck som är starkast, det skapar verkligen bara onödig oro. Testen är inte till för att mäta mängden HCG utan de är till för att ta reda på om man är gravid eller inte. Utom testen som visar antal veckor , de har lugnat mig när jag har varit orolig men har läst att de kan visa fel och skapa onödig oro också.

Jag har varit gravid 6 gånger , två tidiga missfall, tre barn och väntar mitt fjärde i februari. Mitt råd är som sagt att inte fortsätta testa. Är man väldigt orolig t.ex om man har fått flera missfall innan är det bättre att boka ett tidigt VUL eller ta blodprov men normalt behövs inte det heller. 

Grattis till graviditeten :) 

Tusen tack för lugnande svar! Skäms Kommer inte att starta upp med något testande 

Tror helt klart att det är lätt att vara onödigt nojjig, framförallt under första graviditeten.. 
Svar på tråden Stickor från graviditetskollen blir inte starkare…