• Sunrisen

Tidiga gravidsymptom.

Hej på er! Har lite funderingar.. 
    Jag och pojkvännen försöker att bli gravida och gjorde första försöket denna månaden.
    Fick positiv ÄL-test den 5/12. 
    Vi hade våra mysstunder den 3 & 6/12 vilket innebär dagarna med absolut största chans för att lyckas. 

Mina frågor är nu.. är det rimligt för mig att känna tidiga sympom redan nu? 
    Beräknad mens är om 9 dagar.
    Både igår och iförgår kände jag som molvärk. Det smakar jätteäckligt i munnen ( snusar vitt ). Har förhöjd kroppstemperatur ( 38,0 ). Och spända och väldigt ömma bröst/bröstvårtor. Samt lite illamående både igår och idag. Och huvudvärk. 

kan det vara så att jag faktiskt redan känner symtom ( om det nu är så att jag är gravid ) eller är det verkligen alldeles för tidigt? 
    Första gången för mig jag försöker så har absolut ingen erfarenhet av något. Hoppas få svar av er  

• Svar på tråden Tidiga gravidsymptom.
  • Sunrisen

Har börjat få mensvärk nu.. så den dyker nog upp som på beställning om några dagar. Brukar alltid få extremt ont ett par dagar innan. Hoppas vi på resultat nästa månad istället, även fast jag är lite besviken  
    Är en uppstressad person till max och vill jag något så kan jag inte sluta tänka på det vilket jag vet att jag måste. tips fär att sluta tänka på att bli gravid/googla på allt uppskattas..  
    Ni som läser/kommenterar, försöker ni också bli gravida?

• Anonym (Kirty)

Äsch, vad trist. Men det var första försöket och man ska ha väldig tur om det blir något då. 

Nej, jag har gjort mitt vad gäller bebisar. :) Har två barn i mellan- respektive högstadiet. 

Gillar man att ha kontroll är det här med barn en rejäl kurs i att släppa taget. Det är ajöss till kontroll så fort man börjar försöka bli gravid. Man kan inte bestämma när man blir gravid, hur man mår under graviditeten, när förlossningen startar och - framför allt - vem ens barn är! :) 

Vill du sluta tänka så mycket på det så se till att hålla dig sysselsatt. Träffa folk och gör saker som håller hjärnan upptagen med annat. 

• Anonym (J)
    Sunrisen skrev 2024-12-16 12:36:51 följande:

Har börjat få mensvärk nu.. så den dyker nog upp som på beställning om några dagar. Brukar alltid få extremt ont ett par dagar innan. Hoppas vi på resultat nästa månad istället, även fast jag är lite besviken  
    Är en uppstressad person till max och vill jag något så kan jag inte sluta tänka på det vilket jag vet att jag måste. tips fär att sluta tänka på att bli gravid/googla på allt uppskattas..  
    Ni som läser/kommenterar, försöker ni också bli gravida?

Det kan ju vara så att det är för tidigt att testa? Har aldrig testat innan beräknad mens men tror inte det är 100% att negativt test stämmer om man testar innan, iallafall om det är långt innan.
    Annars får du försöka nästa månad :) Det är nog vanligare att det tar ett litet tag än att det blir på första försöket.

Jag försöker inte bli gravid men är gravid nu i vecka 30. Första barnet tog ungefär ett år fast jag var väldigt ung , den här gången (fjärde barnet) var typ första försöket / lite oplanerat fast jag är snart 37.. så man vet aldrig. Hoppas det går snabbt för er men kom ihåg att det inte alls måste vara något fel även om det inte skulle göra det :) 
  • Sunrisen
    Anonym (Kirty) skrev 2024-12-16 12:45:38 följande:

Äsch, vad trist. Men det var första försöket och man ska ha väldig tur om det blir något då. 

Nej, jag har gjort mitt vad gäller bebisar. :) Har två barn i mellan- respektive högstadiet. 

Gillar man att ha kontroll är det här med barn en rejäl kurs i att släppa taget. Det är ajöss till kontroll så fort man börjar försöka bli gravid. Man kan inte bestämma när man blir gravid, hur man mår under graviditeten, när förlossningen startar och - framför allt - vem ens barn är! :) 

Vill du sluta tänka så mycket på det så se till att hålla dig sysselsatt. Träffa folk och gör saker som håller hjärnan upptagen med annat. 

Ja, precis det var första försöket för oss. Det har du rätt i.. de kan ju ta mer än 1 år  

åh jaha hehe!! Då förstår jag. 

kan verkligen tänka mig det.. de är något jag verkligen måste försöka arbeta bort. Jag är ju sån att helst vill jag veta 1h efter sex ifall jag kommer bli gravid eller inte, sen är det absolut helt omöjligt men på den nivån är det och jag vet att stress hjälper inte, så måste försöka tagga ner och sluta förvänta mig för mycket  
    Det är en bra idé, hade önskat att jag hade vänner att vända mig till. Har min sambo sol jag kan prata med tack o lov men ibland vore de skönt med en tjejkompis man verkligen kunde lita på för att prata.  

• Sunrisen
    Anonym (J) skrev 2024-12-16 13:23:18 följande:
    Det kan ju vara så att det är för tidigt att testa? Har aldrig testat innan beräknad mens men tror inte det är 100% att negativt test stämmer om man testar innan, iallafall om det är långt innan.
    Annars får du försöka nästa månad :) Det är nog vanligare att det tar ett litet tag än att det blir på första försöket.

Jag försöker inte bli gravid men är gravid nu i vecka 30. Första barnet tog ungefär ett år fast jag var väldigt ung , den här gången (fjärde barnet) var typ första försöket / lite oplanerat fast jag är snart 37.. så man vet aldrig. Hoppas det går snabbt för er men kom ihåg att det inte alls måste vara något fel även om det inte skulle göra det :) 
    Det kan ju absolut vara så.. det är ju inte heeeelt kört än egentligen.. men tänker eftersom jag börjar känna av mensvärk. Fast sen är de ju dom som haft mensvärk, fast att den inte dyker upp - och de är gravida. Men känns som de är låg chans för det så jag hoppas inte på något, kommer inte mensen så tar jag ett nytt test igen  
    åhh vad mysigt, grattis Det är sant, man vet aldrig när det tar sig egentligen  
  • Sunrisen

Halloj! VARNING FÖR BILD!! 

Jag fick precis en liten blödning. Bara en liten ? klick ? typ i trosskyddet. När jag torkade så var det ljus rosa. Det ser liksom inte ut som min vanliga mens riktigt.. funderar på implantationsblödning? Lite likt när jag googlar mig fram. 
    Jag tog en bild på det faktiskt. Lägger upp den nere här.. 

• Anonym (Kirty)

Om det inte kommer mer så vänta ett par dagar till och testa sedan igen. 

Spännande detta, ju! :)

• Sunrisen
    Anonym (Kirty) skrev 2024-12-18 15:02:35 följande:

Om det inte kommer mer så vänta ett par dagar till och testa sedan igen. 

Spännande detta, ju! :)

Ja absolut. alltså de har inte kommit mängder, oftast blöder jag en del, brukar fylla ett papper när jag Torkar mig första dagarna vid vanlig mens & den brukar vara typ mörkare röd. 

de har kommit liite till & varit först lite ljusrosa från början. Sen blev det klarare röd typ, och nu när jag torkade såg det ut såhär, skickar bild. Såg ut som blodblandad flytning?
    Om de bara håller i sig nån enstaka dag, när tror ni jag kan ta nytt test? Har tagit 3 test nu o alla negativa. Men kan det Verkligen vara för tidigt o se om man är gravid nu? Imorgon är 14 dagar sedan ägglossning 🥹

• Anonym (J)
    Sunrisen skrev 2024-12-16 13:59:39 följande:
    Det kan ju absolut vara så.. det är ju inte heeeelt kört än egentligen.. men tänker eftersom jag börjar känna av mensvärk. Fast sen är de ju dom som haft mensvärk, fast att den inte dyker upp - och de är gravida. Men känns som de är låg chans för det så jag hoppas inte på något, kommer inte mensen så tar jag ett nytt test igen  
    åhh vad mysigt, grattis Det är sant, man vet aldrig när det tar sig egentligen  
    Tack :) 
    Jag har haft ?mensvärk? alla gånger jag har varit gravid , det har varit ett av de första symtomen.. Så det skadar ju inte att testa igen om några dagar
  • Sunrisen

Hej igen! 

Förrq gången var ju första försöket och det blev tyvärr inget resultat ( vet att de sällan händer på första försöket ). 

Denna månaden kör vi försök nr 2. 

men har återigen funderingar ( jag vet, borde sluta tänka men de är så så svårt ). 
    Förra månaden startade mensen 18/12. Alltså 5 dagar tidigare än beräknat ( den kommer alltid samma datum annars, +-1 dag ish ). 
    Enligt min app skulle jag ha ÄL 4/1-25 men när jag fyller i på nätet så stod de att den borde varit 1-2/1 . Rörigt jag vet.. 
    Jag känner ofta av ägglossning i form av mer flytningar & lite molvärk. Men ingenting förrän igår & idag Och då endast molvärk. Hade en del flytningar i början på förra veckan. 
    Kan det verkligen vara ÄL som är kommen senare är förväntat? Eller kan det vara så att ÄL varit tidigare med tanke på att jag hade mens 5 dagar tidigare sist, så att min app intr riktigt stämmer överens? Man brukar väl räkna 14 dgr efter mens ca? Isåfall stämmer de ju mer att det varit ÄL 1-2/1 som de stod på nätet. 
    men tänker också att om ÄL varit 1-2/1 så kan det kanske vara ett ägg som fäst sig som jag känner? Vi hade sex både 28-29/12 & nu 2-4/1. 

Vet att det är rörigt men ställ gärna följdfrågor tillbaka om de är något ni inte förstår av de jag menar haha 🙈. 

Svar på tråden Tidiga gravidsymptom.