Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

Bör män portas från förskolan?

Jag håller med till 100 %. Därför valde vi dessutom ett föräldrakooperativ och jag gick direkt med i styrelsen. Alla vi i styrelsen är eniga om att:
    - Inte anställa män
    - Inte ta in manliga vikarier
    - Inte ta in manliga praktikanter
    (- Inte tillåta vikarier att byta blöjor)

• Anonym (Sanna)
    jaha2024 skrev 2024-12-15 10:33:46 följande:
    Det är lika bra att ni gör det. Det är väl inga män som jobbar med det så mycket ändå.

Jag hoppas det föreslår samma inom rättsväsendet.

Inte anställa kvinnor
    Inte ta in kvinnliga vikarier
    Inte ta in kvinnliga praktikanter

Detta är för att svenska folket ska känna sig trygga mot grovkriminella och förhindra  förhindra kvinnor att

ha sex med med intagna
    skicka kärleksbrev till intagna
    läcka information
    tillåter hemliga telefonsamtal
    blir gravida

Alla kvinnor inom polis, åklagare, domstol och kriminalvård  ska inte få jobba inom detta.
    Jag kan tycka att det finns ställen där bara män ska arbeta, ja. Exempelvis om vi tar kriminaltjänsten som exempel - den absolut enda rollen för en kvinna där, skulle vara typ sekreterare eller receptionist. ALDRIG "på fält" bland de kriminella. Jag tycker heller inte att kvinnor ska ha samtliga yrken inom försvaret - utan i så fall möjligen att de kan ha informationstjänster, arbete i kök och liknande.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-12-16 00:35:38 följande:

Jag tycker det är intressant hur många vill ha ett "jämställt" samhälle samtidigt som man vill plocka ut olika delar där det inte ska vara det.

Min åsikt på saken är att det är svårt. Jag är för jämställdhet men inte på den falna nivån att kvinnor ska vara män och män ska vara kvinnor i en enda klump. Samma rättigheter, inget kön ska vara underordnad det andra osv men ändå behålla manligt och kvinnligt. Att ha män på förskolan tycker jag är jättebra egentligen, men som du säger ts så undrar man om det är värt risken. Finns säkert äckliga kvinnor men kommer ju sällan fram så tror nog att män är överrepresenterade här. Ser jag någon manlig personal, vikarie osv på min sons förskola granskar jag honom noga. Kan ibland söka ögonkontakt, ser naturligtvis inte hotfull eller otrevlig ut men vill ändå markera att här är jag, jag ser dig och jag är pojkens mamma. Sjukt egentligen man vill inte behöva tänka så men fan...

Det har väl gjorts studier som visat att det är långt fler pedofiler som är män än kvinnor, men OCKSÅ att män med pedofilisk störning har betydligt högre benägenhet att agera på denna störning än kvinnor. Kvinnor med pedofilisk störning verkar helt enkelt ha nog hög empati att förstå hur illa det skulle påverka ett barn att agera helt enkelt, medan färre pedofilmän har den spärren. Det är nog därför det alltid kommer fram - om vi tittar på t.ex. pedofila nätverkshärvor som reds ut - att det brukar vara typ 4 kvinnor inblandade på flera, flera tusen män. Färre kvinnor med störningen, färre kvinnor som agerar på störningen. 

Med det sagt, ja det finns såklart pedofilkvinnor som söker sig till förskolan och andra yrken med barn - men frekvensen av män är definitivt högre. Trots att så pass få män arbetar i förskolan jämfört med kvinnor, är det nästan uteslutande män som åker dit. Igen och igen och igen och igen och igen. Hur många barn ska offras för att män ska få arbeta i förskolan?
Svar på tråden Bör män portas från förskolan?