• Anonym (K)

Ska man berätta om kyssen?

Om man blir kysst av en annan, ska man berätta det för sin partner då? Han har historia av svartsjuka som jag inte vill inte spä på den ännu mer, vet inte alls vad jag borde göra...

• Svar på tråden Ska man berätta om kyssen?
  • Anonym (Ja)

Ja det ska man. Var du delaktig i kyssen eller blev du antastad?

• Anonym (semantik)
    Anonym (K) skrev 2024-12-14 20:06:38 följande:

Om man blir kysst av en annan, ska man berätta det för sin partner då? 

Passiv form grammatik. Kvinnor blir alltid kyssta, dom kysser aldrig själva.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (semantik) skrev 2024-12-14 20:12:43 följande:
    Nej, det har att göra med vem som tagit initiativet och det kan även kvinnor göra. Ibland är det gemensamt initiativ förstås.
  • Anonym (L)
    Anonym (semantik) skrev 2024-12-14 20:12:43 följande:
    Ointressant. Ville hon inte blivit kysst så hade hon kunnat vända på huvudet. Hon ville kyssas. Hon valde att vara otrogen. Frågan är om hon vågar erkänna det för sin man.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (L) skrev 2024-12-14 20:27:35 följande:
    Ointressant. Ville hon inte blivit kysst så hade hon kunnat vända på huvudet. Hon ville kyssas. Hon valde att vara otrogen. Frågan är om hon vågar erkänna det för sin man.
    Mannen kanske höll fast hennes huvud? Hon kanske inte såg att han var på väg att kyssa henne, blev överrumplad? Och en sekunds kyss är fortfarande en kyss.
  • Anonym (L)
    Anonym (Ja) skrev 2024-12-14 20:30:42 följande:
    Mannen kanske höll fast hennes huvud? Hon kanske inte såg att han var på väg att kyssa henne, blev överrumplad? Och en sekunds kyss är fortfarande en kyss.
    I så fall hade det varit ofredande och inget i TS tyder på det.
  • Anonym
    Anonym (L) skrev 2024-12-14 20:27:35 följande:
    Det är lite som att ingen borde någonsin bli slagen i ansiktet för det är bara att vända bort huvudet
  • Anonym (Ja)
    Anonym (L) skrev 2024-12-14 20:50:08 följande:
    I så fall hade det varit ofredande och inget i TS tyder på det.
    Det finns inget som tyder på att ts gjorde detta med vilje och varit otrogen. Däremot finns det saker som tyder på att detta var något som ts inte var med på så visst, ofredande är det säkert i så fall. Det hänger på hur hon uttrycker sig och tänker.
  • Anonym (L)
    Anonym skrev 2024-12-14 20:52:21 följande:
    Det är lite som att ingen borde någonsin bli slagen i ansiktet för det är bara att vända bort huvudet
    Vad får dig att tro att TS inte ville bli kysst?
  • Anonym
    Anonym (L) skrev 2024-12-14 20:54:10 följande:
    Vad får dig att tro att TS inte ville bli kysst?
    Hur tråden är skriven såklart.
  • Anonym (L)
    Anonym skrev 2024-12-14 21:02:35 följande:
    Hur tråden är skriven såklart.
    Finns inget i tråden som antyder det. Hade det varit ett övergrepp hade det framgått tydligt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (L) skrev 2024-12-14 21:16:19 följande:
    Finns inget i tråden som antyder det. Hade det varit ett övergrepp hade det framgått tydligt.
    Men läs trådstarten och hur hon uttrycker sig! Hon hade inte skrivit den sista meningen om det hade varit otrohet.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ja) skrev 2024-12-14 21:17:49 följande:
    Men läs trådstarten och hur hon uttrycker sig! Hon hade inte skrivit den sista meningen om det hade varit otrohet.
    Håller med
  • Anonym (L)
    Anonym (Ja) skrev 2024-12-14 21:17:49 följande:
    Sista meningen visar att hon ångrar sig. Inget annat.
  • Tyra myra
    Anonym (Ja) skrev 2024-12-14 20:10:30 följande:

Ja det ska man. Var du delaktig i kyssen eller blev du antastad?

Varför skulle du göra det? Vad vill du uppnå genom att berätta?  
  • Anonym (JB)

Nej, jag hade inte sagt något. 

• AndreaBD

Man kan mycket väl bli överrumplad. Och det händer att man inte reagerar tillräckligt snabb för att man är upptagen med annat. Det hände mig också en gång. Helt oförväntat och utan att jag var delaktig. Jag berättade då. Men min dåvarande var inte svartsjuk heller. 

Kanske skulle jag inte berättat om det var en man som ändå har problem med svartsjuka. Samtidigt är det tveksamt att anpassa sig till en svartsjuk person. Kanske bör man berätta, och se om man kan räkna med att han reagerar rimligt (även framöver).

• Anonym (Erfaren_man)

Ja, du bör berätta. 

Svar på tråden Ska man berätta om kyssen?