• Anonym (TS)

Min man kommer för snabbt

Hej! Har ett sånt i-landsproblem. Varje gång jag och min man har sex kommer han inom 2 minuter. Han tar pauser ofta för att fördröja så det inte ska komma men tillslut kan han inte hålla sig endå. Vad mer kan man göra?
    start-stopp- tekniken funkar inte så bra. Han kommer snabbt endå. Han säger själv att han inte kan hålla mot för det är så skönt. Kommer det bli bättre med åldern? Han är 25 år.

• Svar på tråden Min man kommer för snabbt
  • Anonym (?)

Och ni gifte er utan att sexet funkade?

• Anonym (Jo)

Han måste träna. Det handlar om viljestyrka och självkontroll. Så det är bara att fortsätta. Han kan inte hålla emot för att han inte vill hålla emot.

• Tyra myra

Den genomsnittliga tiden för ett samlag ligger på strax under 5 minuter. Så ni behöver inte känna er ensamma om detta.  Samtidig orgasm är något väldigt sällsynt och inget man bör sträva mot.  

Att din partner inte klarar längre än ett par minuter behöver inte betyda att sexet är sämre. Det finns gott om tekniker som ger er orgasmer ändå, så häng inte upp er på tiden han penetrerar.  Själva pressen som detta ger kan göra det ännu svårare för honom.  När han ser att han kan göra det skönt för dig så kommer det att reda ut sig även för honom

• jaha2024
    Anonym (TS) skrev 2024-12-14 20:50:22 följande:
    Min man kommer för snabbt

Hej! Har ett sånt i-landsproblem. Varje gång jag och min man har sex kommer han inom 2 minuter. Han tar pauser ofta för att fördröja så det inte ska komma men tillslut kan han inte hålla sig endå. Vad mer kan man göra?
    start-stopp- tekniken funkar inte så bra. Han kommer snabbt endå. Han säger själv att han inte kan hålla mot för det är så skönt. Kommer det bli bättre med åldern? Han är 25 år.

ett tips är att han onanerar innan under dagen. 
  • Anonym (ja)
    jaha2024 skrev 2024-12-14 21:55:18 följande:
    ett tips är att han onanerar innan under dagen. 
    Detta är det bästa tipset. Han får runka 30 min innan helt enkelt och sedan kan ni ha sex.
  • Anonym (Em)
    Tyra myra skrev 2024-12-14 21:32:32 följande:

Den genomsnittliga tiden för ett samlag ligger på strax under 5 minuter. Så ni behöver inte känna er ensamma om detta.  Samtidig orgasm är något väldigt sällsynt och inget man bör sträva mot.  

Nej alltså så sällsynt är det ju inte! Jag strävar alltid mot det, det förhöjer upplevelsen! Varför tycker du att man inte bör sträva mot det? 

• Anonym (X)

Använder ni kondom?

Ser han till att du kommer?

• Anonym (Hm)
    Anonym (Em) skrev 2024-12-14 22:23:37 följande:

Nej alltså så sällsynt är det ju inte! Jag strävar alltid mot det, det förhöjer upplevelsen! Varför tycker du att man inte bör sträva mot det? 

Är du man eller kvinna?

Jag kommer aldrig vid sex, så att komma samtidigt finns liksom inte ens på kartan för mig. Många andra kvinnor kommer inte heller vid sex, eller kommer sällan. En hel del fejkar orgasm. Jag föredrar att inte förvänta mig eller sträva efter det eftersom det lätt leder till besatthet och besvikelse.
  • Anonym (Mannen)

Han behöver som sagt bara träning.

• Anonym (H)

Min man är 54 år och kommer fort... Man får pausa eller se till att ha ordentligt förspel innan eller att han gör jobbet efteråt. Jag ser det inte som ett problem, faktiskt tvärtom - hade tyckt det känts jobbigare om han hade svårt att komma/hållit på väldigt länge. Känner faktiskt att efter 4 förlossningar, känns det fint att han njuter maximalt

Svar på tråden Min man kommer för snabbt