• Anonym (?)

Krävande relationer

Bor ni tillsammans? 

• Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-12-15 10:20:05 följande:
    En av dem. Det är make och mamma det handlar om. 
    Varför säger du inte upp kontakten? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-12-15 10:50:57 följande:
    Den här gången är det hjälp med att köpa julklappar till alla. Jag har hjälpt till förut med att handla presenter och lägga ut pengar, men jag får inte tillbaka några pengarna. Den närmsta veckan har jag inte tid att fixa med detta och jag har inte pengar att lägga ut. Hon tycker att jag är snål. Jag har tidigare lånat ut pengar och får ibland tillbaka och ibland inte. När jag säger nej skriker hon att du har ju aldrig några pengar. Har en helt ok lön men jag har barn, hus med mera som jag behöver lägga pengar på. När jag gick igenom mitt konto hade jag gjort 15 st insättningar på hennes konto under ett år. Hon får mig ändå att känna att jag är snål. Måste alltid säga ja till ALLT.
    Lär dig säga nej
  • Anonym (?)

Jag hade en situation som påminde om din för många år sedan.  Vi ett tillfälle sa jag att detta inte funkar för mig och antingen blir det en ändring eller så får du klara dig själv. Hur ska du ha det frågade jag sen. Fick vanliga utskällning och skuldbeläggandet.  Vänd och gick.  Blockade telefon odyl. Efter en vecka tog jag kontakt igen.  Frågade samma sak.  Samma svar.  Bröt i en månad.  Sen tog jag kontakt igen och ställde frågan igen.  Äntligen hade polletten trillat ner och vi kunde ha ett vuxet samtal.  Därefter blev det mycket bättre.  Vid något enstaka tillfälle behövde jag varna lite.  

• Anonym (?)
    Anonym (Syster) skrev 2024-12-15 11:08:44 följande:
    Du tror inte ts hade lärt sig det redan om det var så enkelt. Du kanske kan komma med ett konkret förslag istället?
    Se #13
Svar på tråden Krävande relationer