Utnyttjad
Du däremot har ju varit väldigt fin i ditt erbjudande om att hjälpa. Och det tigs inte emot som det borde. Ett mönster säkert och ett resultat av mående. Att livet är för hårt ibland. För vissa mer som för ts.
Jag undrar ju över din barndom så klart?
Hade du det tryggt med förälder/föröldrar? En trygghet som handlar om att du blir bekräftad när du uttrycker dina behov och känslor? Eller var du den som fick trösta en förälder, ta emot onödigt mycket kritik, dubbla budskap i fråga om kärlek?
Undrar också över om du ser likheter i hur du och männen haft det i början av relationen/ dejtandet? Vem har tagit initiativ, har det varit intensivt eller tvärt emot för glest mellan gångerna?
Finns det likheter även om männen till synes är olika?
Hur var det otrevligt? Jag skrev bara kolla tillbaka i texten så står det där. Inget ohövligt alls.
hur borde det tagits emot då Erbjudande om att hjälpa? Tycker inte jag skrivit något otrevligt. Farligt med text för man kan läsa in det lite hur som helst man ser inte ton och ansiktsuttryck. Iallafall har jag bara bemött felaktigheter eller att någon frågar om något jag tidigare skrivit som står alltså längre upp i texten.
Ja jag va positiv till att ta emot hjälp tänkte t.o.m. med ses mem kom på att man måste va försiktig vid nya möten så då föreslog jag att ses online istället.
alltså personen som ville hjälpa mig angående dejtandet och ses vid T-Centralen med röd mössa.
sen svarade personen rätt otrevligt och svarade inte på det jag hade skrivit. Då vet jag inte om jag ens orkar ses om man inte kan läsa ordentligt och svara allatså höra kvinnan och bara kanske ut sig info. Man måste läsa varandras svar och sedan man man svara utifrån det.
nu har jag ju hittat Martins som jag ska prata lite med som verkar som en fin kille i min ålder så får se hur vårt samtal går.
Jag känner en kille som alltid råkat ut för tjejer som är otrogna. Trots att han varit tydlig med när han går in i nytt förhållande, att han inte vill bli sårad så igen. I hans fall handlar det tyvärr om att han har en liten snopp. Annars är han väldigt snygg och attraktiv. Kvinnorna han haft är också väldigt heta och har tillslut inte stått emot förfrågningar från andra män.
Så om du har haft en känslomässigt trygg och stabil barndom dvs inte har den annars typiska orsaken till att träffa fel personer. Så kanske det handlar om något hos dig som gör att männen tillslut tittat åt ett annat håll.
Det första om liten snopp tycker jag för övrigt själv absolut inte är skäl till att vara otrogen. Så tror nog att den killen också är för bra för dessa tjejer. En svärmorsdröm.
Har inte läst resten av tråden nu. Men i din situation är det som du behöver just människokännedom. Du måste lära dig hur man känner igen fel sorts män. Man kan lära sig detta. Därför är det viktigt att utvärdera vad som har hänt. Fanns det tecken på att något var fel? Det fanns det säkert. Och då lär man sig mer om vad man ska lägga märke till, vilka människor man ska undvika.
Det är nog inte specifikt män som är problemet. Det är de bara för dig för att du är en hetrosexuell kvinna, och du missar red flags och går på fel män. Kolla också lite info om vad man ska akta sig för, det finns sidor på nätet, listor med red flags och liknande.