• Anonym (Finland)

Sambo åka på kryssning

Skulle ni släppa iväg er sambo på kryssning (Finlandsbåten) med en arbetskollega (motsatt kön) och en kompis till denne (också motsatt kön).
    Kompisen till arbetskollegan har dessutom stött på din sambo innan.
    Du känner inte kollegan mer än otroligt ytligt och kompisen känner du inte till alls mer än att din sambo sagt att hen stött på din sambo 
    Arbetskollegan har börjat skriva/skicka Snap till din sambo ovanligt/orimligt mycket utöver deras 8h tillsammans på jobbet varje dag 

• Svar på tråden Sambo åka på kryssning
  • Anonym (My)

Nja, om min sambo hade valt att åka på en kryssning med två andra tjejer på fritiden så hade jag nog valt att avsluta relationen. 

• Anonym (Erfaren_man)

En partner som gjorde så, skulle jag inte vilja fortsätta att ha en relation med. Jag hade tveklöst sagt ett absolut nej. 

• Cereal Killer

Alltså, jag vill inte ha en man som inte är otrogen för att jag kontrollerar honom. Börjar jag fundera på om jag kan ?släppa iväg honom? på saker han vill göra så är det kanske dags att gå vidare. 

• Cereal Killer
    Cereal Killer skrev 2024-12-16 06:46:53 följande:

Alltså, jag vill inte ha en man som inte är otrogen för att jag kontrollerar honom. Börjar jag fundera på om jag kan ?släppa iväg honom? på saker han vill göra så är det kanske dags att gå vidare. 

Det lät kanske som om jag la skulden på dig nu, TS. Det var inte så jag menade. För att förtydliga: om han ens överväger detta så har han gått över gränsen för vad som är ok. Han borde se själv hur olämpligt detta är, och gör han inte det så tror jag faktiskt att jag skulle välja att avsluta relationen. 
  • Anonym (Nn)

Jag hade nog funderat över om han var lite uppe i det blå och inte riktigt såg det orimliga i det hela. Kanske säga typ ?Jadu det kanske inte helt passar sig att du ska sova med två andra tjejer i en liten hytt eller hur tänker du där?? Dvs få honom att tänka till lite och ge honom chansen att fundera på hur detta ser ut från ett annat håll. Jag hade inte varit arg utan lite mer ?Har du tänkt igenom det här verkligen?? - ton. 

• Anonym (H)

Hur kan han själv tycka att detta är en bra idé? Bara det är märkligt. 

• Anonym (Kvinna..)

Om han ens funderar på att göra en sån resa så säger jag bara "trevlig resa" dina saker kan du packa nu!

• Anonym (Jag)

De beter sig redan olämpligt och det behöver diskuteras först. Så man kan inte hindra honom från att åka, men jag skulle inte heller informera honom om att relationen är över om han åker. Kanske låter fult, men om den första diskussionen inte får honom att fatta att han inte ska stryka runt andra tjejer och visa ett bättre beteende så är det lika bra man går skilda vägar oavsett.

• Anonym (Finland)

Ska uppdatera och skriva att jag verkligen tar för givet att min sambo skulle ha en enkel hytt! Inte sova i samma hytt som dom alltså! Om detta nu förändrar er syn på situationen? Eller om det fortfarande är olämpligt? 

Svar på tråden Sambo åka på kryssning