• Anonym (Finland)

Sambo åka på kryssning

Skulle ni släppa iväg er sambo på kryssning (Finlandsbåten) med en arbetskollega (motsatt kön) och en kompis till denne (också motsatt kön).
    Kompisen till arbetskollegan har dessutom stött på din sambo innan.
    Du känner inte kollegan mer än otroligt ytligt och kompisen känner du inte till alls mer än att din sambo sagt att hen stött på din sambo 
    Arbetskollegan har börjat skriva/skicka Snap till din sambo ovanligt/orimligt mycket utöver deras 8h tillsammans på jobbet varje dag 

• Svar på tråden Sambo åka på kryssning
  • Anonym (aldrig)

Jaha, är din sambo en tjej som ska åka med två tjejer, varav en är intresserad av henne? Saken blir då lite annorlunda, givet att din sambo inte är bisexuell. Då kvarstår min initiala bedömning.

Men om hon är hetero blir det mer som att hon åker med två kompisar.

• Anonym (J)

Ok hon vill garanterat ligga med nån av dom eller båda. Hon älskar uppmärksamheten ! Tro mig 

• Anonym (J)
    Anonym (aldrig) skrev 2024-12-16 17:49:26 följande:

Jaha, är din sambo en tjej som ska åka med två tjejer, varav en är intresserad av henne? Saken blir då lite annorlunda, givet att din sambo inte är bisexuell. Då kvarstår min initiala bedömning.

Men om hon är hetero blir det mer som att hon åker med två kompisar.

Står ju motsatt kön.
  • Anonym (aldrig)

Ursäkta min tröghet. Hon ska åka med två män?

Okej, då tycker jag svaret är: nej, aldrig.

• Anonym (aldrig)
    Anonym (J) skrev 2024-12-16 17:50:56 följande:
    Står ju motsatt kön.
    Jag är lite trög idag. Önskar jag kunde tagit bort mina 2 senaste inlägg
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Finland) skrev 2024-12-16 17:29:55 följande:
    Min kompis är en man och jag är också en man och min sambo är kvinna. 
    Men nej min kompis vill definitivt inte ligga med mig heller 
    Vi har känt varandra i 25 år (sedan vi var 10 typ) och vi har gjort allt möjligt tillsammans genom åren men att gå ut för att ragga har aldrig varit fokus faktiskt även om vi båda två har varit singlar samtidigt vid flera tillfällen men det vet ju inte min sambo då. Han eller jag har aldrig dragit hem ett ONS någon gång vad jag kan komma på eftersom det aldrig varit därför vi går ut tillsammans utan det är för att umgås som kompisar när vi går ut tillsammans. 
    Så jag kanske skulle säga det till henne så kanske hon förstår skillnaden om hon nu tror på det då vill säga 
    Jo men du får väl tänka dig om din kompis var en kvinna som vill ligga med dig då... Men nej, det är inte ok att din sambo åker på kryssning med två män där minst en av dem vill ligga.
  • Anonym (Jo)

Nej, det skulle inte vara okej

• Anonym (Redar Lars)

Har jobbat på finlandsfärjor. Kan säga att det är uppenbart att din sambo planerar en trekant. Låt henne åka. Kolla vilka underkläder etc hon packar ner. Då fattar du. Gör slut precis innan hon åker. 

• Anonym (Oj)

Om jag haft en pojkvän som berättat detta upplägg för mig så hade jag tackat för hans tid i mitt liv. Hade inte velat va ihop med honom även om han inte åker. Att ens komma på tanken är beundransvärt

• Maac

Släppa iväg är ett konstigt uttryck, det är inte upp till dig att bestämma var din sambo ska vara eller göra. 

Vad är anledningen till resan? 

Har du frågat om du får följa med? Gör annars det och se reaktionen.

Jag hade inte försökt stoppa resan på något sätt, men jag hade sagt att jag inte gillade det och att jag kände en känsla av respektlöshet. Jag hade alltså sagt det en gång. 

Om du känner att du ska behöva styra din partner för att hen ska bete sig på ett respektfullt sätt, så är den partnern kanske inte rätt. 

Svar på tråden Sambo åka på kryssning