Vad göra åt chef?
Vad gör man åt den här typen av chef?
- Ny chef som anställer flera från tidigare arbetsplats.
- Säger att h*n ska fixa och förbättra saker åt en, men sen inte gör det, eller gör det tillfälligt och sen gör situationen sämre igen.
- pratar bakom ryggen på anställda
- försöker bli av med anställda som inte har gjort något fel och går bakom ryggen på dessa för att bli av med dem, ignorerar dessa personer, ber andra att inte stötta denna i arbetet tex, ber andra om bevis på att de gjort saker dåligt/fel
- använder anställda för att bli av med andra (tex nu hittar chefen på att högre uppsatt person påverkar en kollega negativt, för att bli av med denna högre uppsatta). Kollegan är inte negativt påverkad och chefen har gått direkt till den högre uppsatta utan att först prata med kollegan.
Denna chef fick även anonymt brev med klagomål tidigare. Säger att h*n vill att vi går direkt och pratar med chefen, även att vi ska kunna prata med varandra direkt och lösa konflikter själva.
Lite motsägelsefullt känner jag? Chefen går själv bakom ryggen på anställda tillsammans med sina närmaste i ledningen?
Jag har lust att se mig om efter nytt jobb, men det är inte så enkelt i mitt yrke tyvärr.