Orimligt att tonåringen ska betala?
Jag tycker det är intressant att så många tycker att det är ok att de olika barnen i en bonusfamilj kan ha helt olika regler. Hur ska man då få dem att känna sig likvärdiga i familjen och framför allt gilla varann?
Om min dotter nu skulle få fortsätta med sin deal, sambons dotter fortsätter få lika mycket pengar men samtidigt en massa kläder skulle min dotter troligen känna sig lite orättvist behandlad och tycka att bonussystern är dryg och alltid får sin vilja igenom och hon skulle förmodligen också tappa respekten för sin bonusmamma eftersom hon visar att om man bråkar nog mycket får man som man vill och då gäller inte det man kommit överens om.
Hon kommer börja diskutera hemtider, eftersom hon är nästan ett år äldre och varför ska hon då vara hemma samtidigt som sambons dotter? Och skulle min dotter få vara ute längre kan ni ge er den på att sambons dotter kommer ställa till ett jäkla liv.
Förklara gärna hur ni fått det att fungera, ni som förespråkar olika regler! Obs, inget passiv aggresivt eller ironiskt, jag är genuint intresserad!