Ska jag varna henne?
Min 46-åriga väninna (jag man) träffar en 23-åring dömd för misshandel (svartsjukedrama) i hovrätten, jag har läst domen.
Hon vet inte om att jag vet att hon träffar honom. Vi är väldigt tighta och jag känner henne väldigt väl. Vi var på en resa ihop och på väg hem började hon bete sig väldigt konstigt, jag fattade inte varför. Men när jag lämnade av henne vid hennes hus så förstod jag varför hon varit så konstig. Det var uppenbart pga av diverse orsaker att hon hade ett manligt besök som väntade på henne inne i huset, något som hon inte berättat såklart. Snubben hade gjort en fulparkering vid granntomten och jag var tvungen att kolla upp om honom varför det var sådant hemlighetsmakeri. Såklart fick jag träff direkt, de är vänner på sociala medier och jag vet även att hon snackar med en snubbe med samma namn och efternamn på Snap (extremt ovanligt) han bor dessutom 50 mil bort.
Jag har varit väldigt tydlig mot henne att jag inte vill ha något med hennes snubbar att göra då hon ofta träffar svartsjuka nollor.
Ska jag berätta att jag vet vem hon träffar och varna henne, för jag är inte säker på att hon vet om att han är straffad?
Ska jag också face henne i att om hon vet om detta utsätter mig indirekt för en fara. Tänk om jag bett om att få låna toaletten eller hälsa på hennes hund, vem vet vad han hade kunnat göra?
Har jag hybris eller hur ska jag göra?