Inlägg från: Anonym (Peppe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peppe)

Märklig attityd

Tror dynamiken förändras när en person går i pension men inte den andra. Hade en gammal kollega som gick i pension, hans yngre fru var ganska irriterad på honom (hon var yngre) Min egna gissning är att om en kvinna attraheras av en äldre så kastas allt runtomkring när positionerna förändras. Från att vara en beundrad auktoritet (kanske bara kunskapsmässigt eller annat) så blir han förvandlad till en skröplig man i ett trollslag, han vill att du ska ta hand om honom och ägna din tid åt honom. Kanske kvävande. nu gissar jag här. Du vet själv vad som är applicerbart.

En annan variant är ju att han är kontrollerande. Brukar då visa sig på andra områden, övervakande av medier och begränsande. Det är ju ett oroväckande tecken på ett förhållande som riskerar att accelerera till ett misshandelsförhållande.

• Anonym (Peppe)

Om du känner igen den första varianten så kanske du kan uppmuntra honom att skaffa sig en hobby, träffa andra, syssla med politik eller annat. Berätta hur du känner och att du vill göra egna saker också.

• Anonym (Peppe)
    Anonym (Mörkt och kallt) skrev 2024-12-17 18:02:22 följande:
    Jag försökt men ingen hobby kan ersätta ett riktigt jobb, jag kan dock inte kräva att en 70 åring skaffar sig ett jobb.
    Jag förstår min man och skulle gärna vilja vara mera med honom men jag kan inte dela mig i tre. Jag vill hjälpa min stackars far, träffa min älskade bror o hans familj, göra ett bra jobb, jag jobbar med hälsa.
    Jag älskar mitt jobb också.
    Jag hanterar det så gått jag kan men ingen är så klart nöjd
    Du gör inget fel här, eller jo, det enda felet du gör är isf att du låter andra begränsa dig genom gruffande. Det här behöver han lösa på eget bevåg. Du kan bara berätta hur du känner dig. Han behöver ta ett ansvar här och inte vara omhändertagen.
Svar på tråden Märklig attityd