• Anonym (Dolly)

Reflektioner över dejtingprofiler

Här tänkte jag vi kunde skriva ner tankarna vi får när vi tittar på dejtingprofiler. Jag börjar:

Varför bryr sig inte män om att ta hand om sina ansikten så de inte ser så ovårdade ut? Bränn bort alla utstickande vårtor och leverfläckar, ansa ögonbrynen och trimma skägg och hår, använd fuktkräm och eventuellt botox om rynkorna har gått bananas. 

Hur svårt ska det vara att ta vettiga bilder till sin profil? Luta mobilen mot något och sätt självutlösaren på några sekunder, ta ett steg tillbaka och le. 90% av männen lägger upp extrema närbilder som visar från pannan till hakan, eller så är bilden tagen högt uppifrån eller långt nerifrån i konstiga vinklar, eller med suddig webbkamera i mörkt rum, eller så spökar de ut sig med solglasögon och mössor, eller så tar de tio bilder från exakt samma nära selfievinkel med exakt samma ansiktsuttryck. Hur svårt ska det vara att ta vanliga bilder rakt framifrån i dagsljus? Det är som om de inte vill träffa någon. 

• Svar på tråden Reflektioner över dejtingprofiler
  • Anonym (Dolly)

Varför tumme ner? Det är väl jättebra att folk får tänka till lite över vilket intryck de gör. Hade alla haft bra dejtingprofiler hade det blivit fler matcher och fler hade hittat kärlek.

• Anonym (d)

Du hade mig nästan... till botox

• Anonym (Kvinna 39)

Bilder som får mig att direkt tappa intresset:

*Bilder tagna långt ifrån - jag ser ju inte ens hur karln ser ut!
    *Alla bilder i samma stil, samma ansiktsuttryck - jag vill se flera olika sidor
    *Bilder med solglasögon eller annat som skymmer ansiktet - igen, hur ser han ut egentligen?
    *Spänniga bilder från gymmet - betahanar göre sig icke besvär
    *Sura miner - och det ska göra en attraherad...?
    *Bilder med alkohol - hur ofta dricker han egentligen?
    *Bilder med tjej (även om ansiktet är suddat eller man bara ser en arm) - ha lite smak nog att lämna det förflutna i bakgrunden tills vi åtminstone träffats några gånger
    *Bilder av naturen, citat eller något annat menlöst - jaha? Men hur ser DU ut?

• Anonym (Kvinna 39)

Texter som får mig att direkt tappa intresset:

*Minsta hint av bitterhet - har du varit incel länge..?
    *Text som en hel novell - jag läser inte ens inledningen
    *Killar som söker "något lättsamt" och se vad det leder till - håll dig till kn*llapparna istället för ligga är allt du är ute efter

• Anonym (Kvinna 39)

Och så klart, de som inte har någon bild alls eller knappt någon text - vad är det jag ska bli intresserad av...?

• Anonym (Fotografen)

Smartphones är generellt inte det bästa när det gäller att ta (själv-) porträtt. Vidvinkeloptiken är bättre lämpad för att ta miljöbilder. Ett ansikte blir förvrängt, särskilt om bilden är tagen från nära håll.

Nu använder jag inte dating-appar men skulle jag göra det så skulle jag be en vän med en bra kamera ta ett porträtt att använda som profilbild.

• Anonym (Dolly)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-12-16 19:22:46 följande:

Och så klart, de som inte har någon bild alls eller knappt någon text - vad är det jag ska bli intresserad av...?

Det förvånar mig extremt mycket när män inte ens har bild. så mycket klagomål man läser om hur svårt det är för en man att ens få svar från en kvinna, varför göra det tusen gånger svårare för sig genom att inte ens ha bild? Obegripligt. 
  • Anonym (Rob)

Varför är 99% av alla kvinnor på dejtingsidor mulliga till feta för ?   
    Varför kan inte alla kvinnor ta hand om sin kropp...

• Anonym (Rob)

Och varför saknar så många kvinnor helkroppsbild för !?.   Jo, jag vet ju svaret. De är feta!.  Men varför hymla om det då ?

• Anonym (Jo)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-17 18:02:54 följande:

Varför är 99% av alla kvinnor på dejtingsidor mulliga till feta för ?   
    Varför kan inte alla kvinnor ta hand om sin kropp...

Många kvinnor tar bilder där dom ser smalare ut. Men att verkligen ta tag i vikten så dom är nöjda och inte behöver leta vinklar för att se smalare ut orkar dom inte.
Svar på tråden Reflektioner över dejtingprofiler