Reflektioner över dejtingprofiler
......
Jag skaffade och hängde på Tinder ett par veckor i början av detta år...
Och det du beskriver TS... är precis lika vanligt bland "er kvinnor". Vilket kanske kommer som en överraskning, givet att ni säkerligen har "inställningen/filter" att ni söker män. Precis som det i mitt Tinder-flöde dök (japp, jag har en ny flickvän!) bara kvinnor.
Ett axplock
* Suddiga bilder! Det går fetbort. Hur svårt kan det vara att fixa en skarp bild.
* En "mix" av suddiga och skarpa bilder. Varför ens ladda upp en "suddig" bild liksom??
* Bilder på "två" personer. Ibland är ett barn "bortsuddat", ibland är en ex-pojkvän (kan man tänka) "bortsuddad". Varför välja en sådan bild överhuvudtaget.
En kvinna hade typ två bilder på sig och sin bästa kompis... så frågan kvarstår? vem är du på bilden..??
* Två-tre bilder på random blommor... Ok. Nog för att jag gillar fina blommor, men... varför??
* Bilder på ingenting, typ en "vit vägg". Kollar man inte igenom sin "profil" innan man "laddar upp"..? Ibland två på raken...
Ni kvinnor laddar också upp bilder när ni är på gymmet, när ni står framför en spegel, på alla era hundar, hästar och katter, på ett glas eller flaska (!) rosé...
Så, vi män gör precis samma "misstag" (om man nu anser det i någon slags "införsäljningsprocess") som ni kvinnor.
Konstigt va'!