Fungerar ett förhållande där man är för olika?
Min partner går ut och festar en del men inte jag. Han är 33 och jag är 36, vi väntar vårt andra gemensamma barn nu . Jag dricker såklart inte nu men inte annars heller utom kanske ett glas bubbel på nyår och födelsedagar. Iförsej var det inte så när vi träffades innan jag blev gravid , jag har barn sen innan men inte på heltid , jag festade inte extremt då och drack absolut inte varje dag men jag kunde absolut ta flera glas vin med honom på helger när jag var barnfri.
Sen efter jag fick vårt första gemensamma barn kände jag helt enkelt inte för att dricka alkohol längre och dessutom hade jag slutat röka och har svårt att dricka alkohol överhuvudtaget utan cigg så då funkade det bäst att låta bli båda helt enkelt. Och så ammade jag länge..
Så ja mellan oss har det funkat helt ok fast vi är olika när det gäller det, jag har inget emot att han går ut och festar så länge det inte går ut över barnen , vi är iförsej särbo / sambo på deltid bara bland annat på grund av hans jobb så oftast kommer han inte hem till mig när han har varit ute.
Så till TS , det kan nog funka och jag tycker kanske folk i kommentarerna är lite väl dömande.. Men ja hon borde kanske tagga ner lite på festandet , säger verkligen inte att hon måste bli helnykterist men att bli så full så att man däckar på någon random fest känns ju inte jättebra.