Inlägg från: Anonym (Annika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annika)

Kommer man träffa ny?

Inzain skrev 2024-12-17 11:09:45 följande:
    Vi kom överens i våras om att separera, vi bor dock under samma tak fram till att sambon har hittat nytt boende.

En viss del av mig vill få henne att stanna i relationen, visst den relation vi hade innan är över det är det inget snack om.
    Isåfall måste man försöka ihop för att få en ny relation, börja om från ruta ett. Men samtidigt vill jag utforska singen livet och hitta någon ny i sin tid.

Men somsagt om hon vill ut i livet och se om gräset är grönare på andra sidan, vilket det inte alltid är så kan man inte stoppa henne från att göra det? Jag vill ju inte vara den som hon kommer tillbaks efter något år för att hon ser att världen är full av omogna män som bara vill leka och inte inleda en seriös relation, speciellt när hon har barn.

Är det värt att försöka prata om det och försöka bygga på det vi har, den goda vänskapen vi har?
    Om du vill börja om från ruta ett, så ska ni separera och sedan börja dejta igen. Träffas utan barn (hur ni nu ska få till dt, men ni får väl fixa barnvakt) och göra saker tillsammans. 
    Om ni inte separerar så fortsätter ni som vanligt, svårt att få till en nystart då. 

Men det känns inte som att någon av er är tillräckligt motiverade för att fortsätta med varandra, det verkar vara ganska ljummet mellan er. 

Ja, hon kanske ångrar sig, med det behöver du ju inte bry dig om. Du har ingen skyldighet att ta tillbaka henne.
Svar på tråden Kommer man träffa ny?