Hur öka sambons lust?
Ärligt talat, har ni inte barn ihop och du anser att sexlivet är en viktig del av ett förhållande, så skulle jag lämna.
Har han i princip alltid varit så här och visar en ovilja till att anstränga sig och lyssna på dig så finns det inte mycket du kan göra. Jag vet. Jag är själv i ett sådant förhållande. Jag är i min bästa form (styrketränar 6 dagar/veckan), äter bra och nyttigt, klär mig fint och anstränger mig rent utseendemässigt (naturell sminkning, luktar gott, rakar mig och tar hand om mig helt enkelt). Vi grälar i princip aldrig. Minns inte vårt senaste tjafs faktiskt. Ändå är det halvtorrt, nästan helt torrt, på sexfronten.
Vissa har helt enkelt inte samma sexuella driv och hamnar man i ett sådant förhållande så ligger inte anledningen hos en själv; hur mycket man än skulle vilja det. För ligger det hos en själv så kan man ändra på det och "lösa" problemet.
Så mitt råd: tror du verkligen att det kan bli en förändring eller är det endast en falsk förhoppning du har? Sistnämnda? Lämna och hitta någon som är kompatibel med dig.