Inlägg från: Anonym (Sorry) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorry)

Hur öka sambons lust?

Ärligt talat, har ni inte barn ihop och du anser att sexlivet är en viktig del av ett förhållande, så skulle jag lämna. 

Har han i princip alltid varit så här och visar en ovilja till att anstränga sig och lyssna på dig så finns det inte mycket du kan göra. Jag vet. Jag är själv i ett sådant förhållande. Jag är i min bästa form (styrketränar 6 dagar/veckan), äter bra och nyttigt, klär mig fint och anstränger mig rent utseendemässigt (naturell sminkning, luktar gott, rakar mig och tar hand om mig helt enkelt). Vi grälar i princip aldrig. Minns inte vårt senaste tjafs faktiskt. Ändå är det halvtorrt, nästan helt torrt, på sexfronten. 

Vissa har helt enkelt inte samma sexuella driv och hamnar man i ett sådant förhållande så ligger inte anledningen hos en själv; hur mycket man än skulle vilja det. För ligger det hos en själv så kan man ändra på det och "lösa" problemet. 

Så mitt råd: tror du verkligen att det kan bli en förändring eller är det endast en falsk förhoppning du har? Sistnämnda? Lämna och hitta någon som är kompatibel med dig.

• Anonym (Sorry)
    Mister1978 skrev 2024-12-17 13:06:03 följande:
    Väldigt lik situation som jag. Gör allt som jag kan påverka på mig själv med träning och hålla mig fräsch. Och har försökt göra mycket saker som jag vet gör min fru glad. Men inget resultat.

Hur hanterar du det i vardagen om jag uttrycker det så?
    Jag härdar väl ut. Vi har det bra på alla andra fronter och är mitt i småbarnsåren så tiden går och jag hinner inte riktigt reflektera ordentligt. Det finns väl en naiv förhoppning om att det löser sig när barnen blir större men samtidigt så har han alltid haft en lägre sexuell drift än mig. 

Jag har väl lärt mig att acceptera våra olikheter. Jag gör det jag kan och är det inte nog så har jag landat i att det inte är mig det är "fel" på. Det som även hjälper är att jag än är ung (33 år) och känner inte att jag sitter fast, att detta är vad hela mitt liv kommer bestå av. Jag har många bra år kvar och visar det sig att detta är ett bestående "problem" så känner jag inte direkt att det är världens grej om vi separerar och finner lycka på annat håll. Så jag härdar ut, barnen är små och jag är lycklig på alla andra fronter. 
Svar på tråden Hur öka sambons lust?