Anonym (Regalskeppet) skrev 2024-12-17 21:44:00 följande:
Ja, där är ju just den största smärtan och det som slår in en kil mellan oss, att det som jag känner är en så självklar följd av vår romantiska kärlek inte är något han alls velat kämpa för. Han säger lite ljumt att "det hade ju varit fint men så blir det ju inte" som om det gällde en sommarstuga i El Salvador.
Som en del andra är inne på här säger också min älskling att han tvivlar på min kärlek till HONOM när jag uttrycker min längtan efter barn. Det är ju helt galet! Jag vill ju ha hela honom och vårt barn, hur mycket mer totalhängiven kan jag bli. Jag vill att vår kärlek ska leva vidare, följden av den, barn för tusan, barn. Det där fattar varenda talgoxe men inte min älskling.
Gammal far, tja det är ingen skröplig åldring vi talar om här... Så går det ju alltid vid varje tillfälle att hitta en massa invändningar mot att skaffa barn och blir det inga barn så uppfinner man en mening med det. Men det är ju att lura sig själv eller låta sig bli lurad att låtsas som att det inte har nån betydelse. Du och jag är här därför att somliga inte gjorde det förnuftiga valet att inte riskera sin hälsa och ekonomi och dyrbara egentid, utan valde att göra som granar, laxar och ozeloter.
Men ja sent börjar det bli och så envis är han att jag snart skäller honom för gubbstrutt
Fast du låter ju här som att han är oviktig i sig, han är liksom bara bra om han också vill avlas på och sen vara barnförälder en stor del av livet. Det är kanske det han reagerar på också.
Han är ju helt nöjd med bara dig, men du är inte helt nöjd med bara honom.
Du låter också som att du rätt kraftigt romantiserar livet med småbarn. Ja, de låter en genetiskt leva vidare på ett vis. Men de kräver också otroligt mycket av en här och nu i livet. Din partner är nöjd med de han har, han ser inte det behov du gör av fler genetiska avkommor utan vill kanske också få leva ett liv alltmer som småbarnsfri vuxen. Särskilt när han nu är 50 strax.
Risken av detta är ju att det dyker upp ett helt annat alternativ. Han lämnar dig.