Bytte ni tillbaka till ert gamla efternamn efter skilsmässan?
Ni som tog er respektives efternamn när ni gifte er, bytte ni tillbaka till ert gamla efternamn när ni skilde er eller behöll ni det? Varför valde ni att byta tillbaka eller behålla?
Ni som tog er respektives efternamn när ni gifte er, bytte ni tillbaka till ert gamla efternamn när ni skilde er eller behöll ni det? Varför valde ni att byta tillbaka eller behålla?
Jag behöll det. Slapp besväret med att ändra.
Nej, men jag uppfyllde min gamla drlm om att byta till min mammas efternamn. Så, ja, jag bytte bort min ex-makes namn.
Har inte varit gift men min syster bytte efternamn efter skilsmässan. Inte tillbaka till sitt gamla utan hon tog ett från vår släkt. Hon kände det va en nystart. Att ha kvar sitt ex efternamn klarade hon inte då han var otrogen. Det som gjorde henne lite tveksam var att barnen och hon inte har samma efternamn.
Jag behöll min mans efternamn efter skilsmässan. Dels för att det namnet är finare än mitt son-namn (men ändå inte superovanligt), dels för att jag ville heta samma som barnen, dels för att jag hetat det större delen av mitt vuxna liv, och dels för att det är jobbigt att byta.
Av mina skilda väninnor har fem behållit och en bytt till ett nytaget påhittat efternamn.
Gift/skild två gånger och jag behöll namnet båda gångerna. Det finns barn med i bilden . Första namnet finns dessutom i min egen släkt då mormor råkade heta samma som ogift. ..
Mitt flicknamn har jag noll koppling till då det är en del av mitt liv jag inte kan identifiera mig med.
Ingen av mina män har haft något emot att jag behöll namnet.
Behöll, barn finns med i bilden.
Är det samma TS som i en annan tråd inte gillar att mannens ex behållit hans efternamn?
Jag behöll det. Slapp besväret med att ändra.
Behöll, barn finns med i bilden.
Är det samma TS som i en annan tråd inte gillar att mannens ex behållit hans efternamn?