• Anonym (R)

Ska livet vara såhär?

Gråta sig till sömns i princip varje natt. 
    Att tänka på självmord i flera års tid, och har försökt många gånger. 
    Mår jättedåligt. Och har gjort det under flera år. 

Är detta allt? 

• Svar på tråden Ska livet vara såhär?
  • Anonym (Helvetet har son grader)

Jobbigt alltså !Stuyka till dig att orka.Motgång efter motgång ,gör en ledsen och tom i hjärtat .

• Anonym (Mevo)

Ditt mående är ett tecken på en kemisk obalans i kroppen. Du kommer att kunna må bättre. Du behöver hjälp att reglera obalansen. Jag hoppas att du söker hjälp för det här.

• Anonym (Myra)

Nej det ska inte vara såhär. Du behöver inte ha det såhär. Du måste söka hjälp omgående på vårdcentral. Berätta öppet exakt hur du mår. Ta hand om dig. Det kommer bli bra. Du behöver bara hjälp.

• Anonym (Hmm)

"Det finns hjälp att få" säger dom. 

Du måste fråga dig själv vad som är orsaken till ditt dåliga mående. För då är nog sanningen snarare att det EV finns hjälp att få. 

Det finns en gräns. Är den passerade så bryr sig inte sjukvården eller så har de inte kunskapen för att hjälpa dig. 

Är det p ga riktig trauma /eller flera så glöm att få hjälp i det här landet. Lösningen finns men den fungerar ju faktiskt på riktigt så man har valt att förbjuda det i det här hycklande landet. 

Hoppas du finner lösning på ditt / dina problem. 

Glöm inte att man bara lever en gång med nuvarande medvetande så försök leva det fullt ut! 

• Anonym (J)
    Anonym (Mevo) skrev 2024-12-18 22:58:05 följande:

Ditt mående är ett tecken på en kemisk obalans i kroppen. Du kommer att kunna må bättre. Du behöver hjälp att reglera obalansen. Jag hoppas att du söker hjälp för det här.

Eller utmattning och stress.

Ts, jag har också haft panik varje kväll/natt i princip. Men på dagarna oftast bra. Jag var utmattad. Men det tog åratal innan läkarna förstod det, fick bara prova medicin efter medicin (ssri) som ändå inte hjälpte.

Bra mat, sömn (melatonin utskrivet) och lära mig att vara min egen bästa vän var det som hjälpte mig.  Inte stressa. Sätta gränser. 

• Anonym (J)

Min läkare sa att ångest är ett sätt från kroppen att säga ifrån. Nåt behöver ändras.

• Anonym (KLN)
    Anonym (J) skrev 2024-12-18 23:46:06 följande:

Min läkare sa att ångest är ett sätt från kroppen att säga ifrån. Nåt behöver ändras.

Ångest är ett resultat av att man inte gjort det man borde ha gjort.

Ändringen blir således att börja göra det man borde göra.
  • Anonym (J)
    Anonym (KLN) skrev 2024-12-18 23:48:05 följande:

Ja? Kroppen säger ifrån. 
  • Anonym (J)

Fast som i mitt fall var det inte så tydligt? Överstressd och mådde skit och paniken kom alltid om kvällarna. Men nu i efterhand är det tydligt 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (KLN) skrev 2024-12-18 23:48:05 följande:

Största filosofen nr 1 på det här forumet märker jag. 

Vilket floskler. 
Svar på tråden Ska livet vara såhär?