Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn

Anonym (Mamma) skrev 2024-12-18 23:56:41 följande:
    Jag vet inte vems. Vi är skilda.
    När soc pratar med barnet får man hoppas att hen berättar vem av er det var, om hen kan prata.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 08:14:55 följande:
    Ingen av oss tar det. Det är någon av hans kompisars eller nåt. Barnet hade varit hängig på förskolan och pappan sa då att hen fått melantonin, "så det är nog en biverkning av det", när de frågade. När de ifrågasatte varför, sa han att det var jag som gett. Barnet kan inte säga emot.
    Men pappan måste ju veta var barnet har fått melatoninet ifrån! Annars hade han inte kunnat säga att det var just ett sådant piller.
  • Anonym (S)

Vissa av er verkar inte ha koll på vad melatonin är ens en gång. Det är ett kroppseget hormon som gör en trött inför att sova, inget som helst farligt. Det man ska vara försiktig med är så klart att inte ge starka doser till barn, där måste en läkare säga till vad som är lämpligt. Hur man som vuxen gör är upp till var och en. Man kan lika gärna köpa receptfritt och ta flera stycken, så det är inte som att det blir mer eller mindre "farligt" beroende på om det är på recept eller inte.

• Anonym (S)
    Anonym (Myra) skrev 2024-12-21 13:17:46 följande:
    Jag har verkligen koll på vad melatonin är. Och nej man ska inte ta en vuxens utskrivna dos och ge till ett barn. Absolut inte. Alvedon är också receptfritt men inte fan ger man 1000 mg till en 5 åring? Eller? Helt klart fel tycker jag i alla fall. Tycker inte det är upp till var och en som vuxen att ge sitt barn olämpliga doser av läkemedel.
    Så varför tar du åt dig...? Och varför tjafsar du mot mig som om jag har skrivit något som motsäger det du skriver nu?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn