• Tow2Mater

Orkar snart inte längre

Har du barnen boendes hos dig mera än henne ska hon betala underhåll, gör hon det? 

• Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-20 18:30:29 följande:
    På vilket sätt avlastar det att han får underhåll menar du? 
    Man får kanske råd att ta matkasse eller anställa hjälp?

och psykiskt kan det hjälpa om man inte blir överkörd även ekonomiskt.
  • Tow2Mater
    Anonym (Joanna) skrev 2024-12-20 18:35:15 följande:

Förstår att det är skit-tufft! 

Hur är det med ditt jobb? Är det en hjälp att gå dit och göra något annat eller är jobbet ytterligare en belastning? Om jobbet tynger dig kanske en sjukskrivning, i alla fall på deltid, kan hjälpa. 

Har du varit i kontakt med vården? 

Vid sjukskrivning är det änviktigare att mamman bidrar ekonomiskt (om hon ska det få vill säga) då man förlorar inkomst på sjukskrivning, eller hur.
  • Tow2Mater
    Anonym (Joanna) skrev 2024-12-20 21:23:23 följande:
    Jaha. Hurså? 
    Jaha, eftersom det kostar TS om han ska sjukskriva sig.
  • Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-20 22:07:56 följande:
    Men herregud, har du ens bemödat dig att läsa inlägget ifråga? Om du på riktigt tror att några tusenlappar avlastar i det här fallet så är du antingen korkad eller så försöker du bara att provocera.
    Om du inte tror så är du fri att tycka det, och skriva det. Men du behöver inte hoppa på mig med personliga attacker igen. Varför blir du så provocerad av minsta lilla som du inte håller med om.
  • Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-20 23:11:10 följande:
    Jag stör mig på människor som pratar först och tänker (i bästa fall) sen. 
    Synd för dig om du känner du måste attackera andra pga dina brister att inte kunna ignorera det du stör dig på. Och för oss som faktist vill diskutera.
  • Tow2Mater

TS du ska ju ha barnbidragen också om barnen ska bo hos dig. Det kommer också att hjälpa ekonomiskt så du kan ha mer att röra dig med om du t ex behöver köpa in hjälp på något område.

• Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-21 08:48:17 följande:
    Eller så kan såna som du försöka tänka lite innan ni häver ur en massa irrelevant strunt? Ts är på väg in i väggen pga UTMATTNING och din bästa lösning på hans problem är att kräva mamman på underhåll.. Tror du på.riktigt att det hjälper ts? För i så fall är du bra jävla korkad.
    Godmorgon på dig din mobbare. Hur hjälpsam är ditt inlägg för TS tror du?

TS problem är mångfacetterat. Tror inte det finns en universal lösning, utan det kommer krävas många bitar. Det ekonomiska är en.
  • Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-21 13:58:05 följande:
    Ingen har pratat om någon universal lösning? Men är man en analfabet som du uppenbarligen är så förstår jag att det är svårt att läsa och förstå skriven text. Du kanske ska hålla dig till barnböcker och hålla dig borta från vuxenforum, pajas.
    Du din mobbare pratar ju om "bästa lösning". Varför skulle inte det vara en "universal lösning"?

Jag. ställde en enkel fråga till TS för att kunna få en bättre bild av hela situationen, och DU gör det till detta. Tragiskt. Du borde se över ditt sätt att "diskutera".
  • Tow2Mater

^ Hur länge tänker du hålla på med dina mobbarfasoner och förstöra TS tråd?

• Tow2Mater

^ ja ja, du ger mig bara mer energi 😀

styrkekram till dig! Du verkar behöva det idag. Hoppas du får en fin jul trots allt.

Hoppas inte TS lämnat tråden. Kräv mamman betalar underhåll om hon inte gör det och du har barnen.

• Tow2Mater
    Anonym (Iodine) skrev 2024-12-21 16:02:10 följande:
    Du brukar väl normalt sett skriva "varför skaffade du barn med den"

Men inte i den här tråden. Det är tydligen skillnad mellan tråd och tråd. (Eller kön)
    Nej det brukar jag inte. Du brukar normalt mobba folk. Precis som här.
  • Tow2Mater

Jag kommer ha en bra jul med min familj. Hoppas TS också mår bättre och har fått lite kraft av alla hjälpsamma saker som skrivs i hans tråd.

• Tow2Mater
    Fniluren skrev 2024-12-21 16:47:19 följande:
    Ja, han blev säkert hjälpt av ditt otroliga "begär underhållsstöd"-råd. Riktigt nobelpriskvalitet på det rådet.
    Nytt nick idag?

Jo jag hoppas han tar till sig, för det är verkligen jobbigt med knaper ekonomi tillsammans med allt annat.
Svar på tråden Orkar snart inte längre