• Anonym (Ts)

Orkar snart inte längre

Jag vet inte ens vart jag ska börja. Är man runt 30 och skild, 2 barn. Min exfru tar inget som helst ansvar så jag har större delen av vårdnaden och därför har jag fått vara som två föräldrar, men nu börjar orken ta slut. Hela biten med att skiljas var påfrestande för mig och barnen så redan där tog nog psyket stryk, och så blir det för mycket nu antar jag.

Det är svårt att ta sig upp om morgonen och jag är helt slut om dagarna och går runt som i en grå dimma. Det går sämre på jobbet och jag är mer lättirriterad och har tappat matlusten och livslusten.

Jag vet inte vad jag ska göra ärligt talat. Livet känns riktigt jävla tungt nu. Snart jul också men känner bara stress över att fixa med barnens julklappar och att allt funkar. Min mamma ställer upp och avlastar men det är som att min inre stress och trötthet inte går att återhämta sig ifrån. 

Jag vet inte vad jag vill med det här men kände att jag behövde skriva av mig. Om det är någon som vill ge ett råd eller är i samma livssituation så skriv några rader och kom gärna med ett råd eller hur ni tog er ur det. 

• Svar på tråden Orkar snart inte längre
  • Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-20 22:07:56 följande:
    Men herregud, har du ens bemödat dig att läsa inlägget ifråga? Om du på riktigt tror att några tusenlappar avlastar i det här fallet så är du antingen korkad eller så försöker du bara att provocera.
    Om du inte tror så är du fri att tycka det, och skriva det. Men du behöver inte hoppa på mig med personliga attacker igen. Varför blir du så provocerad av minsta lilla som du inte håller med om.
  • Meddelande borttaget
  • Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-20 23:11:10 följande:
    Jag stör mig på människor som pratar först och tänker (i bästa fall) sen. 
    Synd för dig om du känner du måste attackera andra pga dina brister att inte kunna ignorera det du stör dig på. Och för oss som faktist vill diskutera.
  • Tow2Mater

TS du ska ju ha barnbidragen också om barnen ska bo hos dig. Det kommer också att hjälpa ekonomiskt så du kan ha mer att röra dig med om du t ex behöver köpa in hjälp på något område.

• Anonym (Iodine)

Ts, du behöver hjälp. En idé är att prata med din mamma så kanske hon kan föreslå något. Har du syskon som kan ställa upp? En del av att kunna bryta det här handlar om att du behöver blotta dig för andra på något sätt. Som någon nämnde så kan det handla om en depression som du kan behöva terapi i någon form för.

Det kommer att bli bättre. Det här är en puckel  i livet du behöver passera.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Signerad mig)

Ts du behöver hjälp från vården omedelbart!

Jag har haft djupa depressioner hela livet och du har exakt samma symptom. Ingen människa klarar av hur mkt som helst utan att det förr eller senare kraschar. Depression går att bota eller åtminstone mildra, så det finns ingen anledning att du ska behöva må så där. Utmattning i kombination med tragiska händelser är sannolikt orsaken, men det finns hjälp att få.

Sök hjälp nu!

• Anonym (Man)

Hur länge sedan är det ni skildes? Min erfarenhet är att du behöver tid. Jag gick själv i ett grått töcken en period efter skilsmässan sedan vänder det. Livet går vidare och bättre.
    Tveka inte att ta den hjälp du kan få via företagshälsovård eller andra som kyrkan/kommunen eller vårdcentralen. Jag är själv inte troende men kyrkans stöd till män i min stad är öppen för alla så där fick jag prata av mig för att vända livet lite utan ett enda ord om gud eller bön etc.

• Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-21 08:48:17 följande:
    Eller så kan såna som du försöka tänka lite innan ni häver ur en massa irrelevant strunt? Ts är på väg in i väggen pga UTMATTNING och din bästa lösning på hans problem är att kräva mamman på underhåll.. Tror du på.riktigt att det hjälper ts? För i så fall är du bra jävla korkad.
    Godmorgon på dig din mobbare. Hur hjälpsam är ditt inlägg för TS tror du?

TS problem är mångfacetterat. Tror inte det finns en universal lösning, utan det kommer krävas många bitar. Det ekonomiska är en.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Orkar snart inte längre