Anonym (Mannen) skrev 2024-12-20 06:26:16 följande:
Det har jag aldrig påstått men kvinnor verkar inte förstå att män har en högre sexdrift. Allt ska anpassas efter kvinnan och om hon inte vill ha sex på flera år så ska man bara acceptera det som man. Tar man upp idén om en öppen relation så är man en vidrig människa. Otrohet föraktas men så länge kvinnan är nöjd så ska mannen bara stå ut. Anser du det vara rimligt? Vissa av oss har kanske inte har haft sex på 10 år.
Ingen har påstått att du måste acceptera ett sexlöst förhållande, men otrohet är ingen lösning. Ett öppet förhållande kan vara det, men funkar inte för alla.
Lusten går upp och ner, även för många män. Men om den försvinner helt förstår jag om det blir problem. Jag kan lova dig att om jag och min man inte hade haft sex på 10 år, skulle vi förmodligen inte vara tillsammans längre. Redan efter något år utan hade det blivit problem.
Sen är inte sex frikopplat från annat i relationen. Hur mår förhållandet i övrigt? Finns känslor kvar? Visar man varandra närhet och ömhet? Intimitet är ju inte bara sex..