• Xenia

Hur ska man reagera?

Shieldman skrev 2024-12-20 09:05:06 följande:
    Hur ska man reagera?

Hej

Hur reagerar man på ?rätt sätt? när man blir oskyldigt anklagad för att vara otrogen? Ska man bli arg, ledsen, inte bry sig och vifta bort det?

Jag vet inte. Jag blir det av min sambo. Jag har försökt analysera situationen och mitt beteende för att ta reda på om det är något jag gör som skapar denna misstanke. Jag kan inte komma på något mer än att jag ofta sent på kvällarna kolla på vildmarks-videos på YouTube på min mobil. Men det gör jag ju liksom öppet när jag ligger bredvid min sambo. 

Hur sjutton ska jag bete mig i denna situation?

Jag hade inte grubblat över 'rätt sätt' att reagera. Jag hade blivit rasande och skällt ut honom. Sedan hade hade jag börjat undra om det var HAN som varit otrogen, på sig själv känner man andra.
     Definitivt inteförsökt bevisa min oskuld. Det hade slutat med att jag blivit som enfånge.

Fortsätter han kräv att han går i terapi för sin sjukliga svart sjuka. Det är inte något du kan fixa, det är hans problem.
  • Xenia

Du begränsar dig själv,  dvs du är medberoende. Är det verkligen så du vill leva resten av livet?

Jag tycket du ska tvärtom leva normalt och sluta att anpassa dig efter hennes oresonliga svartsjuka.

• Xenia
    Shieldman skrev 2024-12-20 19:20:55 följande:

Jag har erbjudit henne full tillgång till min mobil. Jag har tom erbjudit henne att kunna spåra mig i hitta-appen. Svaret jag får är att det spelar ingen roll för hon litar ändå inte på mig. 

MEN! Jag fattar verkligen inte vad jag gjort!

Det handlar inte om vad DU har gjort! Det handlar om hennes problem, vare sig de grundar sig i hennes tidigare erfarenheter eller medfödda störningar.
  • Xenia
    Anonym (Blomsterfrun) skrev 2024-12-20 13:33:11 följande:

Skulle citera ovan för att säga att detta är ett av de finaste och klokaste inlägg jag har läst. Även utan samma problem tycker jag att här finns mycket tänkvärt att ta med sig

Men det handlar inte om förståelse här. Ts förstår inte varför hans sambo är så oresonligt misstänksam, han bara underkastar sig.
  • Xenia

Jag tycker det låter som ett typiskt misshandelsförhållande. Psykisk misshandel då. Först är allt så underbart och fantastiskt. Sedan blir den underbara partnern allt mer kontrollerande och allt mindre underbar. Men man härdar ut och anpassar i hopp om att allt ska bli som förut. Men det blir det aldrig.

Svar på tråden Hur ska man reagera?