Inlägg från: Anonym (On point) |Visa alla inlägg
  • Anonym (On point)

Hur ska man reagera?

Anonym (Pick and choose) skrev 2024-12-21 11:19:08 följande:

Som jag ser det finns det flera frågetecken kring både hennes beteende och ditt beteende och det är svårt att ge ett korrekt svar då du inte ger några som helst upplysningar i övrigt vilket också får mig att fundera lite till...

1. Ja hon kan anklaga dig helt ur luften och då handlar det om hennes problem och att du måste sluta vara medberoende.  Ju mer du öppnar dig ju mer misstänksam kommer hon vara. Bara lägg ner och be henne söka hjälp. 

2. Det har hänt saker som gör att hon tappat tilliten till dig och då är det bådas ansvar att lägga undan attityden och lösa problemet. 

3. Du är flirtig med andra via mobilen och kanske beter dig gränslöst men tycker det inte är samma sak som att vara otrogen.  Gissa konsekvenserna?  

4. Du har varit eller är otrogen och hon har rätt i sin misstänksamhet men kan inte bevisa sin känsla för att du sköter det på annat sätt och mörkar det.  Gissa konsekvenserna och ta ansvar? 

5. Ni har inte så bra förhållande i grunden och ni borde göra slut. Helst nyss. 

Har läst hela tråden och kan för mitt liv inte se att TS skulle ha betett sig gränslöst. 
    Du påstår att det skulle ha hänt saker som gjort att hon tappat tilliten till TS. Var hittar du exempel på detta?
    Du säger att TS varit eller är otrogen. Vart får du detta ifrån?
    Du påstår att TS och partnern inte har ett bra förhållande och borde göra slut. 

Allt detta är dina antaganden för att rationalisera partnerns obefogade svartsjuka.
    Förstår du inte att det inte är OK att bete sig som partnern gör?  
  • Anonym (On point)
    Anonym (Pick and choose) skrev 2024-12-21 15:59:07 följande:
    Du läste uppenbarligen inte inledningen på mitt inlägg? Där har du förklaringen till mina iakttagelser och funderingar och det är upp till Ts samvete att klura ut resten.  
    Jag har läst hela ditt inlägg men hittar ingen förklaring där. Vad du gör är att ge i dina ögon tänkbara anledningar till att TS partners kontrollerande.  Då måste du ju tycka att dessa anledningar är godtagbara. Dessutom antyder du att TS skulle ha varit otrogen. 

Med andra ord tror du inte på TS när hen säger att partnern inte har någon anledning att vara svartsjuk och att partnerns kontrollerande är OK.
  • Anonym (On point)

Att ha haft en taskig uppväxt är ingen orsak till att bete sig som TS partner gör. 

Har man problem med tillit till människor och dessutom är medveten om det, måste man endera göra något åt sitt problem, terapi, eller lägga band på sig och sina demoner. 

Svar på tråden Hur ska man reagera?