Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

förkylningstider

Jag tycker det är en jättetråkig inställning. Bor man ihop och delar säng, badrum och allt annat får man nog i sig bacillerna ändå. Har man astma eller andra hälsoproblem kan jag förstå det men en frisk person klarar av en liten förkylning. 

• Anonym (Fia)
    Anonym (nojjig) skrev 2024-12-20 13:03:02 följande:
    Ja, men är man vuxen så kan man ju oftast hantera små besvikelser i livet, som att inte få pussas på några dagar när man riskerar att smitta son käresta. 
    . . . eller en liten förkylning . . .
  • Anonym (Fia)
    Anonym (nojjig) skrev 2024-12-20 15:25:01 följande:
    Hmm, ja, i och för sig. Men vem ska bestämma då, den som vill pussas eller den som inte vill bli förkyld? Gäller det även magsjuka, eller könssjukdom? Den som inte vill bli smittad får släppa till för att den andra ska få sitt?

Nä, skulle inte vilja leva med någon som inte klarar några dagar utan pussar så att jag måste riskera att bli förkyld.
    Visst är det den som är rädd för att bli sjuk som får sätta gränsen. Man kan ju inte tvinga fram närhet. Men om jag hade en normalfrisk partner som inte ville pussas för att jag var småhostig några dagar skulle jag tycka det blev rätt trist i längden och tänka att han överdrev.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-30 09:39:52 följande:

Trist i längden? 

Hur ofta har du hosta egentligen och varför söker du inte hjälp om det påverkar ert pussande så mkt?

Om er relation inte klarar av detta så är den nog inte så stabil som du tror. 

Eh, läsförståelsen var inte på topp här märker jag. Vare sig jag eller min man är sjuk särskilt ofta och tack för omtanken men vårt samliv är inte det minsta påverkat av de få gånger någon av oss har en lättare förkylning. 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (nojjig) skrev 2024-12-30 14:35:39 följande:
    Du kan ju börja med att ha koll på vad du själv skriver. Var ju du själv som skrev att det blev rätt trist i längden om man inte pussas när den ena är sjuk. 
    Anonym (Fia) skrev 2024-12-30 14:25:36 följande:
    Eh, läsförståelsen var inte på topp här märker jag. Vare sig jag eller min man är sjuk särskilt ofta och tack för omtanken men vårt samliv är inte det minsta påverkat av de få gånger någon av oss har en lättare förkylning. 

Det var en reflektion kring hur jag skulle uppleva en _helt hypotetisk situation_ och du gav mig rådet att gå till doktorn för hosta som jag inte har. Men du kanske menade en hypotetisk doktor.
Svar på tråden förkylningstider