Make som skräpar ner
Varit tillsammans med min make i över tio års tid och vill egentligen inte gå skilda vägar men hans svårigheter gör att jag mår väldigt psykiskt dåligt. Min man har aldrig varit bra på att hålla ordning runt om sig, plocka upp och organisera, det förstod jag redan när jag träffade honom. Men jag har liksom kompenserat upp för hans svagheter, alltså städat, plockat upp och planerat. Nu har vi tre barn och jag har börjat jobba heltid för första gången i livet. Känner att jag är nära utbrändhet. Jag tar hand om ALLT, jag handlar, diskar, städar, håller koll på presenter/julklappar, plockar undan, organiserar aktiviteter för barnen, ja ni fattar. Min man lämnar framme disk som möglar, kastar runkpapper på golvet som får växa och bli en hel pappershög, lämnar tomma mjölkförpackningar efter sig med mera. Han tar aldrig initiativ till att städa och slänger eller rensar aldrig bort saker. Jag håller i princip på att bli tokig. Tänker att problemen eskalerat i takt med fler barn och mer att göra. Det känns omöjligt att bjuda in vänner och bekanta pga allt stök. Vi går i samtal tillsammans för att försöka reda ut problemen och för att allt ska bli bättre samt slippa skilsmässa. Jag ser mycket små framsteg. Vad göra? Jag orkar inte mer men vill inte ha en splittrad familj.