-
-
Svar på tråden Böja röka som vuxen
-
Man är inte mamma med massa krav, men visst fan är man mamma och ska vägleda barnet genom hela livet.Anonym (F) skrev 2024-12-20 16:50:42 följande:Jag tycker att ingen ska röka då det förpestar vår luft.
Men nej man är ej mamma med massa krav kring barnen efter att barnen är myndiga. Då har barnen eget ansvar över sina liv.
-
Vägleda barnet genom hela livet?Anonym (Hm) skrev 2024-12-20 17:17:19 följande:Man är inte mamma med massa krav, men visst fan är man mamma och ska vägleda barnet genom hela livet.
Skulle min mamma fortsatt att "vägleda" mig, som 60-åring, tills hon gick bort vid 92 års ålder? -
Givetvis!Anonym (?) skrev 2024-12-20 17:44:10 följande:Vägleda barnet genom hela livet?
Skulle min mamma fortsatt att "vägleda" mig, som 60-åring, tills hon gick bort vid 92 års ålder?
Eller när tycker du man kan sluta vara förälder? -
Inte sluta att vara förälder, men vägledandet ska definitivt inte vara livslångt.Anonym (Föräldrar) skrev 2024-12-20 18:04:29 följande:Givetvis!
Eller när tycker du man kan sluta vara förälder?
Eller vad tror du att en kvinna 90+ ska "vägleda" sin dotter, som närmar sig pension, i?
Jag "vägleder" inte min 42-åriga son längre heller. Vill han ha råd eller bolla tankar med mig så är han hjärtligt välkommen. Men i övrigt? Nej. -
Ok. jag är 31 men min mamma gick bort när jag var 26. Ska någon annan kvinna adoptera mig då eller hur fungerar det? Vart ansöker man?Anonym (Hm) skrev 2024-12-20 17:17:19 följande:Man är inte mamma med massa krav, men visst fan är man mamma och ska vägleda barnet genom hela livet. -
Så om din son kommer till dig och säger att han börjat röka, säger du ingenting?Anonym (?) skrev 2024-12-20 18:10:30 följande:Inte sluta att vara förälder, men vägledandet ska definitivt inte vara livslångt.
Eller vad tror du att en kvinna 90+ ska "vägleda" sin dotter, som närmar sig pension, i?
Jag "vägleder" inte min 42-åriga son längre heller. Vill han ha råd eller bolla tankar med mig så är han hjärtligt välkommen. Men i övrigt? Nej.
Du accepterar i tystnad utan att på något sätt vägleda honom?
Imponerande styrka som förälder tycker jag! Grattis! -
Meddelande borttaget -
Det är det normala att man ej styr sina vuxna barn. Det är du som är konstig här. Självklart kan man ge råd men man kan ej förbjudaAnonym (Föräldrar) skrev 2024-12-20 18:17:56 följande:Så om din son kommer till dig och säger att han börjat röka, säger du ingenting?
Du accepterar i tystnad utan att på något sätt vägleda honom?
Imponerande styrka som förälder tycker jag! Grattis! -
Sa jag förbjuda?Anonym (F) skrev 2024-12-20 18:19:36 följande:Det är det normala att man ej styr sina vuxna barn. Det är du som är konstig här. Självklart kan man ge råd men man kan ej förbjuda
Jag är konstig för att jag tycker att man som förälder alltid ska vägleda sitt barn?
Har aldrig sagt att man ska köra över sitt barn. -
Ja det är konstigt. Många har inte ens kontakt med sina föräldrar mer än några ggr per årAnonym (Föräldrar) skrev 2024-12-20 18:21:09 följande:Sa jag förbjuda?
Jag är konstig för att jag tycker att man som förälder alltid ska vägleda sitt barn?
Har aldrig sagt att man ska köra över sitt barn.