Anonym (Nix) skrev 2024-12-21 05:04:00 följande:
Det är verkligen inte ett mysigt minne, det är fortfarande något av det jag ångrar mest i hela mitt liv och något jag innan var säker på att jag aldrig skulle kunna göra.
Jag tycker du är orättvis som säger att det har varit lätt för mig. Det är det vidrigaste jag utsatt en annan människa för och att ha sårat någon så djupt är något jag får leva med. I efterhand kan jag ångra att jag berättade för honom, det hade kanske räckt att avsluta relationen utan att lägga in den parametern också, men det är lätt att vara efterklok.
Det är över tio år sedan det hände och båda har gått vidare i livet. Hur länge tycker du det är rimligt att jag ska ha ångest över det jag gjorde för att det inte ska räknas som lätt? Vad mer menar du att jag skulle kunnat ha gjort för att ta ansvar för situationen när det redan hade hänt? Självklart hade det bästa varit att inte hamna där, men jag kan tyvärr inte resa i tiden och ändra historien. Hade jag kunnat hade jag självklart gjort just det.
Nja..Det enda du gjorde rätt var väl att berätta för honom tycker jag.....Starkt!
Det jag ville få fram är att den ende som egentligen får ta konsekvensen är den drabbade, även om du tycker att du också tog konsekvenser.
Som ett exempel blev jag bedragen på värsta sätt av min dåvarande sambo. (kom på dom i sängen)
Har idag varit lyckligt gift i 30 år men kommer aldrig att glömma den händelsen med obehag. Inget jag går och tänker på, men ibland dyker det upp.