Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?

Om man vill behålla sin attraktion som kvinna så är vikten nr1.

• Anonym (Man)
    Anonym (Hihi) skrev 2024-12-20 18:44:06 följande:

Det roliga är att veta hur arga dessa bittra män är över det faktum att överviktiga kvinnor kan bada i uppmärksamhet, sex och kärlek från skitsnygga män, medan de själva inte ens lyckas få hem någon ens för en kväll hiihiih livet är orättvist eller hur

Jag tänker mer om dom är ute efter en kvalitetskille. Då behöver även dom lata damerna shape:a upp.

Men jag håller med om att damerna, även överviktiga, troligtvis har det enklare med bekräftelse än många män.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hihi) skrev 2024-12-20 18:50:34 följande:
    Vad är en kvalitetskille? 
    En kille med högt marknadsvärde om vi förenklar svaret. Alla har olika preferenser, men det finns egenskaper som återkommer och som många kvinnor uppskattar. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (kk) skrev 2024-12-20 18:56:23 följande:

Jag såg en tråd på fashback där någon lagt ut en bild som i mina ögon är en överviktig kvinna, men nästan alla män tyckte att hon var attraktiv. Bev väldigt förvånad, min bild av övervikt verkar inte vara samma som dagens generationer. Jag är smal, väger 56 kg till 169 cm, det var ju mer vanligt när jag växte upp. Nu verkar övervikt vara det nya smala.

Eftersom kvinnor blivit mer självständiga och kräsna så har männen generellt sett blivit mer desperata. Detta kommer plana ut när männen inser att kvinnan inte är lösningen på allt i livet, utan istället ett väldigt bra komplement till ett redan fungerande liv. Men just nu råder en extrem desperation hos många män.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Peter) skrev 2024-12-20 19:11:19 följande:

Ja, det kan jag. Om hon kommer med andra bra egenskaper. Jävlar vad en del män startar dessa trådar konstant om just kvinnors vikt. En del har fått det på hjärnan haha

Dessutom är majoriteten av dessa kvinnor frivilligt singlar och skiter i män. Därför dom har lyxen att inte behöva bry sig on utseende och vikt. Och det har dom all rätt göra. Deras kroppar, deras liv. Exakt likadant för män, ingen har med mig göra.

Dom verkar dessutom må bäst, är riktigt glada.En del tycker det är det bästa don gjort i sitt liv, när de gav upp  män och bara lever sitt liv som dom vill.
    Har sett hur min syster och hennes vänner stressar konstant över sin vikt och utseende. En har ätstörningar.
    Dom som vill dejta ser ju mer till sitt utseende 

Så dessa kvinnor skiter nog fullständigt i om män vill ha dom eller inte lol. Det är iallafall det jag sett i min omgivning.

Fast även om jag inte attraheras av tjocka kvinnor så är inte det samma sak som att det är fel att vara tjock. Man får välja att vara tjock hur mycket man vill. Det är bara min personliga åsikt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Yes) skrev 2024-12-20 19:25:53 följande:
     Precis, men då finns det ju inte heller något skäl att diskutera det. On du ändå inte har något intresse. Eller är det bara för trycka ned dessa kvinnor? Nu blev det knepigt för dig.

Det finns inget skäl att diskutera det enligt ditt sätt att se på det. Så vad gör du i en tråd du inte tycker är värt att diskutera i?

• Anonym (Man)
    jontebula skrev 2024-12-21 15:21:37 följande:

Absolut bara hon har störa bröst och tajt fitta.

Att denna kommentar bara får tummen upp i tråden säger det mesta. Bara man gillar övervikt så kan man uttrycka dig precis hur som i tråden.

Det är ju i grunden en rätt vidrig kommentar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (A) skrev 2024-12-22 18:31:44 följande:
    Mannens vikt är viktig, tyvärr så är så många män överviktiga
    Även om fler män statistiskt sett är överviktiga, så behöver man beakta vad som är viktigt/vad som uppskattas av respektive kön. Observera att detta inte betyder att man behöver vara på detta sätt; det betyder bara att det värdesätts av motsatt kön.

Jag är säker på att kvinnor anser att mannens vikt är viktig. Men kvinnor har generellt sett en bredare repertoar av efterfrågade egenskaper. Man brukar lite slarvigt säga att kvinnor vill ha hela paketet.

Män däremot har en mer relativ önskan i kvinnans egenskaper där utseende(där ingår kroppen) prioriteras och rankas högre än andra egenskaper. Det betyder inte att andra egenskaper är oväsentliga, bara att om mannen träffar en estetiskt vacker kvinna så kan han ha överseende med andra egenskaper.

Detta gör att övervikt hos en partner påverkar män mer än kvinnor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Q) skrev 2025-01-04 11:20:10 följande:

Ni som likställer en smal kropp med hälsa, hur ser ni på smala rökare? De är inte hrlt ivanligt att röka f.a motverka viktuppgång

Det är oavsett några undantag fler personer med god hälsa som är smala till normalstora. Förstår inte det behovet av att poängtera att även smala ibland kan vara ohälsosammare än överviktiga.
  • Anonym (Man)
    Hellishen skrev 2025-01-04 11:55:43 följande:

Alla är fria att ha de preferenser de vill. Men att ha väldigt stora och bestämda idéer om just utseende är i min bok en riskfaktor för att få leva ensam eftersom man inte vill lära känna människan som grund för kärlek och attraktion, utan ser en vacker kvinna som en möbel eller accessoar typ. Smarta och vackra kvinnor genomskådar sådan skit.

Grunden för ett lyckligt förhållande är bättre grundad i ömsesidig förståelse, respekt, likartad humor, värderingar och intressen etc etc. Om jag blir intresserad av en kille intellektuellt och mentalt så blir han även sexuellt intressant.

Så till er olyckliga, ensamma, bittra, incelkillar som tror att ni behöver landa "den snyggaste tjejen" för att bevisa något för er själva och andra - tänk om. Det som verkligen väcker andras avund och respekt är de som har en relation med någon som utstrålar genuin kärlek, par som tar hand om varandra, stöttar varandra och är varandras komplement - dessutom blir man lycklig själv. Men å andra sidan, är man så ytlig som ni så kommer det aldrig hända, så lika bra att ni fortsätter som ni gör och besparar vettiga tjejer bekymret.

Det är toppskiktet av män som väljer dom snyggaste/bästa damerna. Incels får hålla till godo med dom fula/tjocka.
  • Anonym (Man)
    Anonym (preferens) skrev 2025-01-04 14:56:55 följande:

Att ha utseendemässiga preferenser är inte detsamma som att vara ytligt fixerad vid skönhet, liksom att ha preferenser i fråga om arbete/utbildning/driv inte är detsamma som att vara en gold digger eller liknande. Det handlar om proportionerna.

För egen del attraheras jag inte av tjocka kvinnor. Om jag vore singel och hade någon supercharmig bekant som kanske var intresserad hade jag inte helt uteslutit det även om hon var tjock, men det är ett klart minus och om hon var väldigt tjock hade det förmodligen inte gått att känna så mycket attraktion och det är viktigt för mig och gissningsvis för de flesta att uppleva viss fysisk attraktion, i synnerhet i början av en relation.

Att känna fysisk attraktion är en viktig grund i en relation. Annars kan man ha vänner istället. 
  • Anonym (Man)
    Hellishen skrev 2025-01-04 17:16:40 följande:

Ja precis det låter som att du pratar om en ny byrå du ska köpa. Det kan ju vara så att du är porrskadad och aldrig har varit kär och därför är du fast i det här barnsliga och deppiga sättet att resonera. Du gör dig själv en otjänst, men möjligen är det lika bra i ditt fall. Du verkar inte direkt vara boyfriendmaterial för att prata incelspråk.

Jag har också kroppspreferenser, till exempel gillar jag inte killar med breda höfter, små händer eller som är för smala eller för gymmade - dvs jag skulle inte spana in dem. MEN träffade jag en soulmate som jag klickade med på alla plan så skulle det inte vara en dealbreaker. Dealbreakern blir väl vid så grav övervikt att det blir ett rörelsehinder och att man inte kan leva normalt.

Och du är använder hela ditt första stycke till att försöka prata ner en annan person. Det gör kanske inte dig heller till en så fantastisk individ som du vill tro.

Det är klart att attraktion spelar roll i en kärleksrelation.
  • Anonym (Man)
    Hellishen skrev 2025-01-04 21:15:42 följande:

Ja du svarar väl nu från ditt andra konto.

Addera lätt paranoid till summeringen av ditt inlägg.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tess) skrev 2025-01-10 13:39:14 följande:
    Håller med. En smal kropp betyder ju inte per automatik att man är hälsosam. En av mina vänner är smal men äter dåligt, mycket godis och tränar absolut inte. En annan är lite överviktig men äter bra och tränar massor. Det är ju knappast den smala som är hälsosam.
    Komiskt att detta är så viktigt att påpeka.

Den smala kan vara mindre hälsosam än den feta, i vissa fall, men oftast inte.
Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?