• Anonym (U)

Nyår

Min pojkvän frågade mig för typ 1 mån sedan om jag har planer för Nyår vilket jag inte har och han uttryckte att det är bra, då kan vi göra något. Nu helt plötsligt ska han iväg med sin släkt till deras stuga.
    Vad ska jag göra? Planera eget på annat håll?
    Vill tillägga att vi varit ihop i 2 månader.

• Svar på tråden Nyår
  • Anonym (Hm)

Valen är ju inte så många här. Antigen påminner du honom om vad han sa och kollar läget eller så hittar du på något annat på eget håll. Jag hade nog gjort det sistnämnda utan att fråga. Jag är av den uppfattning att om någon vill spendera tid med mig kommer de uttrycka det själv. :/

• Anonym (C)

Varför har ni inte pratat om det fler gånger? Men tvp månader? Ni ju knappast  på mer än dejting än. inte något etablerat. Planera nyår med dina vänner och familj istället. 

• Dexter dot com

Det enda alternativet är ju att hitta på något utan honom då han inte kan fira med dig.

• Lönnsirap

Jag tänker att det är väldigt viktigt i en relation att man lyfter vissa saker tidigt. Och att "dubbelboka", är en typisk grej att faktiskt åtminstone kommentera. 

För rent krasst har ni bara varit ihop i 2 månader och han visar redan att han inte har en tanke på dig, i samband med att han tackar ja till något annat.

Å andra sidan, tycker jag att det också säger något om dig, att du ännu inte tagit upp det, spontant. Brukar det vara så, eller är det bara just nu?

• Anonym (U)

Ja han struntar väl i mig.

• Anonym (J)
    Anonym (U) skrev 2024-12-23 14:27:07 följande:

Ja han struntar väl i mig.

Visa att du blec ledsen för det gör så du sätter gränser. Men försök hitta på något på egen hand. Trist beteende av honom, helt klart.
  • Anonym (U)
    Anonym (J) skrev 2024-12-23 14:43:05 följande:
    Visa att du blec ledsen för det gör så du sätter gränser. Men försök hitta på något på egen hand. Trist beteende av honom, helt klart.
    Eller så åker jag bara iväg någonstans.
  • Anonym (J)
    Anonym (U) skrev 2024-12-23 14:54:03 följande:
    Eller så åker jag bara iväg någonstans.
    Jo, men då markerar du inte att han gjort något fel och lär väl göra om det någon annan gång 
  • Anonym (E)

Två månader är inte länge, hur gamla är ni?

Han frågade en gång för en månad sen och det var löst "hitta på något", ingen av er har sen tagit upp planera igen? Nyår brukar man prata om mer än en vecka i förväg 

Han blev kanske bjuden och inte tänkte mer på det, vad svarade du när han berättade det? Där hade man ju enkelt kunnat säga "jag trodde vi skulle göra något" och då kanske han hade kommit på det igen och antingen ändrat eller bjudit med dig, jag tycker inte att det här är en stor grej då ni varit tillsammans så kort tid men det blir alltid en höna av en fjäder när man ska dra upp det i efterhand att man känner sig bortprioriterad

Hitta på något med dina kompisar och var tydligare med kommunikationen i framtiden

• Anonym (U)
    Anonym (E) skrev 2024-12-23 15:20:12 följande:

Två månader är inte länge, hur gamla är ni?

Han frågade en gång för en månad sen och det var löst "hitta på något", ingen av er har sen tagit upp planera igen? Nyår brukar man prata om mer än en vecka i förväg 

Han blev kanske bjuden och inte tänkte mer på det, vad svarade du när han berättade det? Där hade man ju enkelt kunnat säga "jag trodde vi skulle göra något" och då kanske han hade kommit på det igen och antingen ändrat eller bjudit med dig, jag tycker inte att det här är en stor grej då ni varit tillsammans så kort tid men det blir alltid en höna av en fjäder när man ska dra upp det i efterhand att man känner sig bortprioriterad

Hitta på något med dina kompisar och var tydligare med kommunikationen i framtiden

Ja det är sant att vi inte varit ihop så länge men jag kan inte hjälpa att jag blev ledsen ändå. Vi är 25 år...
Svar på tråden Nyår