Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Vanligt att vara otrogen?

Anonym (Man) skrev 2024-12-23 08:51:32 följande:
    För det första så är jag tveksam till tvåsamhet som koncept. Att vara gift är mest praktiskt särskilt om man har barn. 
    Jag ser det inte som något fruktansvärt att "knulla runt lite". Kan se att det i sig kan till och med rädda förhållanden beroende på vilken inställning inblandade har.

Med det sagt så låt oss återgå till kärnfrågorna i den här tråden (som inte handlade om moral och etik), tack :)

Fast man gifter sig inte av den anledningen. Man gifter sig för man älskar varann och lovar varann trohet mot varann. Har du missat något? 

Hade din fru vetat detta hade hon säkert lämnat dig. hemskt att du verkar ha gift dig för sakens skull och inte för tvåsamhet och att du faktiskt älskar och bara vill vara med Henne. 

• Anonym (J)

Om DU inte ser det som något fel, fråga din fru om det är okej då! För du har lovat henne trohet genom att gifta dig. 

• Anonym (J)
    Anonym (Barakör) skrev 2025-01-22 21:53:33 följande:

Håller med, man kan visst älska den personen man bedrar. Jag har gjort det! Varför det? Hon vill inte lika mkt och göra saker som jag vill göra. Jag älskar min fru över allt annat. Läs noga, ?älskar henne över allt annat?. Den jag har sex med älskar jag inte och hon älskar inte mig. Däremot älskar vi sexet, men inte självaste personen.
    den som säger att vi är svin osv, förstår jag. Jag förstår för dom har aldrig gjort som jag gör och känner det jag känner.

Ja men varför tar du inte upp detta med din fru då? Frågar om det är ok? Man älskar inte alls sin partner om man väljer att bedra den och därmed lura den fullständigt. Så går hon runt där och tror hon är med en snäll och trogen man. Slösar bort värdefull tid på en sådan. Hemskt.
  • Anonym (J)

Lögnen / sveket är värre än själva grejen 

Svar på tråden Vanligt att vara otrogen?