Portionen Under Tian behöver byta namn
Hon har en text om det på sin sida. Om att namnet egentligen är inaktuellt men så inarbetat och en del av företagets historia, typ. Och att hon därför valt att behålla det.
Hon har en text om det på sin sida. Om att namnet egentligen är inaktuellt men så inarbetat och en del av företagets historia, typ. Och att hon därför valt att behålla det.
Och hurra för din idé! Jag ser fram emot resultatet! Jag gillar den typen av mat som hon lagar och behöver snåla med slantarna för närvarande (FK bråkar).
Kom ihåg när du räknar på priset att hon utgår från torkade ärtor och bönor, inte färdigkokta på tetra. :)
När hon skriver tex 2 dl kokta bönor, så menar hon att man tar bönor som man har kokat själv. (Det står någonstans på sajten.)
Det är en del av receptet att man kokar bönorna själv, och en del av att det blir billigt. Så att ta ett dyrare alternativ och sedan mena att hon har räknat fel vore inte riktigt rättvist. Men vill man veta vad receptet kostar med burkbönor så kan man ju så klart räkna på det!
Jag skulle gissa att det är typ fyra gånger så dyrt att köpa färdigkokta jämfört med att koka själv. Det är ju mycket vätska i burkarna, så man kan inte gå efter priset/förpackningsvikt utan måste hälla av vätskan och se hur mycket bönor det var i. Men jag har sett dina räkna-på-mat-trådar tidigare, så egentligen tror jag att du har koll på det. :)
Hej! :)
Hur går det med räknandet?