• R3al

Förbjud sex med alkohol?

Sex med alkohol? 

Det blir problematiskt om man har sex pga av alkohol samtidigt så kan man med sin partner ha bra sex med alkohol. 

• R3al
    Anonym (Knoll-knoll) skrev 2024-12-22 22:33:09 följande:
    Ja, man får så kallad "vinballe".
    Du verkar inte vara med i matchen! 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:38:44 följande:
    Och om man nu vill ha sex med sin partner när man är redlöst berusad så får man nog räkna med att ens partner kan anmäla än för våldtäkt då också. Om alla fortfarande samtycker och tycker att det är kul eller inte bryr sig om att någon går över gränsen så kommer ju inte polisen knacka på dörren? 
    Om man har sex med sin partner redlöst berusad så lär man inte bli anmäld!
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:42:33 följande:
    Och varför ska det inte vara straffbart. Om folk slutar uppfatta andra människor signaler så man anklagas för våldtäkt så har man gått över alla gränser. En man har dessutom anmält. Män som utsetts brukar inte ringa polisen?. Det är ett stort stigma.

Har hört så många unga killar som varit på krogen och kvinnor i 50 års ålder går fram och råstöter på dom och är aspackade. I min värld skulle det då vara olagligt av den här kvinnan att ens fråga om han vill följa med hem och ligga. För hon vet inte vad hon gör längre och har druckit för mycket och kan inte bete sig. 
    Då borde det vara olagligt att vara incel och autist också, som sitter och hittar på scenarion på nätet som aldrig händer IRL! 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 22:48:12 följande:

Vad menar du? 

Jag tycker inte man ska ha som norm att man ska få ragga/förföra personer när man är packad. Vad har det med incels att göra? 

Jag och min man har alltid sex spiknyktra?. Det är jättebra. 

Vad menar du, varför tillskriver du mig åsikter som jag inte har?
  • R3al

Nej. 

Nu hittar du på igen, varför skulle jag ha åsikter som du hittar på? 

• R3al

Ja du tillskriver mig åsikter som jag aldrig gett utryck för! 

Det är väl att hitta på? 

• R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:07:57 följande:
    Nej jag ställer frågor och frågar sedan vad din åsikt är kring ett påstående?. Du svarar ju inte vad du tycker. Någon åsikt måste du väl ha om du väljer att diskutera här. Istället för att prata om autister och incels. 
    Om du ställer en fråga utan att tillskriva mig åsikter som jag inte har så ska jag svara. 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:26:02 följande:
    Vad tycker du om att ha sex när man är onykter? Ska det vara lagligt. Nu talar jag allmänt och inte du som individ 
    Ja!
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:34:47 följande:
    Varför då? Du får ju gärna diskutera i ett forum? argumentera. Inte bara säga ja eller nej. 
    Jag vet inte vad du vill att jag ska svara? 

Klart man ska få ha sex när man är onykter, hur och varför skulle det vara och bli olagligt? 

Jag personligen tycker illa om ONS men oavsett vad jag tycker om det så måste det självklart vara lagligt! 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-22 23:56:15 följande:

Hur ser du på nuvarande samtyckeslagstiftning då? 

Om en person är för berusad för att kunna ge samtycke så blir det problem. Samma sak om den andra är för berusad för att kunna uppfatta samtycke. 

Det är en väldigt svår fråga, personligen så vill jag ha ett samtycke då jag njuter av att min partner njuter och det blir svårt om hon skulle vara berusad bortom uppfattning. 

Tror och hoppas ändå att det är en ickefråga! 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-23 00:02:52 följande:
    Jo men då är du inte så pass berusad att du inte längre slutat uppfatta hennes signaler? Det är ju det som blir ett problem.
    Tror inte det är ett problem och i det fallet som det blir ett problem så är det ett brott och faller under den lagstiftningen vi har. 
  • R3al
    Anonym (TS) skrev 2024-12-23 00:17:32 följande:
    Jo men om du lagstiftar om detta så är det ju även ett budskap till personerna som ligger att vara jävligt försiktiga med alkohol inblandat. Om ett par dricker ett glas vin och känner att vi vill ta ett glas till men vi vill även ha sex då vet man om att man måste vara försiktig. Det är det som är poängen. Tänk 1 gång, 2 gånger och 5 gånger innan. Detta kommer ju inte leda till något i praktiken om folk säkert ställer hela tiden att den andre är med och att båda är tillräckligt klara i huvudet för att veta vad som händer. 
    För mig låter det som att du förmodligen är oskuld, vuxna människor kan ta hand om sig själva och när dom inte kan det pga av alkohol och droger så är det sorgligt!
Svar på tråden Förbjud sex med alkohol?