Inlägg från: Anonym (Jul i a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jul i a)

Relationstips

De gånger män varit så med mig så tänker jag att det är av samma orsak som jag varit så mot män. Den orsaken har alltid varit att jag vill känna mig ihågkommen av någon, dvs mindre ensam. Men är samtidigt inte intresserad av närmare kontakt och pga att jag ännu inte träffat någon som hunnit bli anledning till något seriöst. Alltså endast fungerat som en kanal till bekräftelse och trygghet.

vad du ska formulera är helt beroende utifrån vad du vill med kontakten? Vill du fördjupa den åt något specifikt håll?

• Anonym (Jul i a)
    Anonym (Snubben är...) skrev 2024-12-22 19:26:32 följande:

Han är tydligt attraherad av dig, samt gillar dig som en vän utöver det, men han vill samtidigt träffa någon att skaffa barn med. Så han undviker dig för att han vet att han kommer falla stenhårt om ni faktiskt börjar träffas, och om han gör det kommer han samtidigt ge upp om att bli pappa. 

Så han måste undvika dig men vill ha kvar en viss kontakt för att han även uppskattar den vänskapliga biten.

Hm intressant?så kan det ju också vara. Har misstänkt det i vissa fall. Men tänkt att det var av samma orsak som jag ibland varit så mot män..

Har du själv varit med om att du känt så för en kvinna och agerat på det här viset som ts är med om?
  • Anonym (Jul i a)
    Anonym (H) skrev 2024-12-23 14:52:46 följande:

Nu tror jag vi börjar närma oss i svaren vad jag kan tänka mig är orsak till hans agerande. Intressant att höra från en kille också i tråden. Jag behöver ett syfte med vad jag gör, om jag inte förstår syftet så börjar jag tröttna. Tror det närmar sig en punkt då jag behöver ställa honom lite frågor om vad han vill få ut av vår kontakt annars kan det lätt bli så att vi båda slösar med varandras tid. Fick frågan vad jag vill få ut av vår relation så är svaret att jag inte vet, men jag är beredd att utforska och vill gärna göra det annars kanske jag ångrar mig. Sedan om det leder till vänskap eller mer det vet jag inte ännu. Jag tycker det är värt risken.  
    Vi har inte råkat stöta på varandra på gymmet igen. 

På tal om att slösa andras tid så har vi nog alla gjort det mer eller mindre. Ibland slösat på andras och tvärtom. Varje misslyckat förhållande eller relation kan kännas så.. 

Ja du har koll! Det där kommer lösa sig! God jul Tomte
Svar på tråden Relationstips