Anonym (GBG-problem :)) skrev 2024-12-22 19:52:11 följande:
Jag tolkar det som att det är specifikt i GBG. Eller iofs kan vara en annan region, men det känns som frasen "regionalt problem" föranleder något som har hänt här.
Kanske mutade kommunalpolitiker, svågerpolitiska kommunalpolitiker, korrumperade lokalpolitiker, kommunalpolitiker som spenderat skattemedel på renovering av sin egen villa. Kommunalpolitiker som skall fixa sommarsituationen på Sahlgrenska men har sagt det i 35 års tid och inte fixat det ännu. Same procedure as last year. Bara vänta ut problemet och inte lösa det.
Saker som händer här regionalt för jag är väldigt medveten om att det inte är samma grad av politisk vanskötsel och korruption i övriga Sverige. Regionalt problem= antagligen Göteborg.
Anonym (Beror på) skrev 2024-12-22 19:56:06 följande:
Det beror helt på om man menar en region inom landet eller mer övergripande så det innefattar större geografiska områden som kan spänna över flera nationer.
Anonym (P) skrev 2024-12-22 20:51:14 följande:
Tycker det låter bra, det framgår vad som menas.
Det finns problem i hela världen, i vissa världsdelar, i vissa länder och i vissa delar av landet. Logiskt.
Tack för era svar! Så en som tolkar det på samma sätt som jag (#1), en som bara upprepar frågan fast formulerat som ett svar (#2), och en som tolkar det på motsatta sättet - intressant! Det står alltså lika mellan tolkningarna f.n. 🙂 Fler får gärna svara!