• Anonym (Jz)

Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?

När jag ser mig omkring i min vardag tycker jag att de flesta korta verkar vara som alla andra. De har flickvänner och kompisar och utför samma jobbuppgifter som alla andra. 

Det känns lite överdrivet..

• Svar på tråden Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?
  • Anonym (5678)

Nej, de som hävdar detta är singlar av andra anledningar, men skyller på detta.

• Anonym (Jz)

Det är möjligt att vissa som är korta hår dåligt självförtroende, det tvivlar jag inte på, men samma sak gäller ju nu storvuxna killar ibland också. Eller långa killar som tycker det är jobbigt att va.

• Anonym (kort kille)

Det är sant att om man är kort så kan det bli logistiskt knepigt att verka i samhället. Allt är byggt och anpassat efter män på 175 cm, och drabbar även kvinnor. Som kort man har jag ibland svårt att nå upp i hyllor och ner i frysboxar osv. Det har dock absolut ingenting att göra med huruvida man får flickvänner (utanför tinder etc) att göra.

• Anonym (Man)
    Anonym (kort kille) skrev 2024-12-23 08:31:33 följande:

Det är sant att om man är kort så kan det bli logistiskt knepigt att verka i samhället. Allt är byggt och anpassat efter män på 175 cm, och drabbar även kvinnor. Som kort man har jag ibland svårt att nå upp i hyllor och ner i frysboxar osv. Det har dock absolut ingenting att göra med huruvida man får flickvänner (utanför tinder etc) att göra.

Precis, utanför nätdejting tror inte jag heller att längden är särskilt avgörande för att hitta en partner. Blev själv förvånad över alla kvar på längd jag såg på nätet när jag dejtade. Jag är själv lång men tyckte det var väldigt konstiga krav på längd.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Många kvinnor påstås ju föredra långa män. Men eftersom även korta män bevisligen har fruar och flickvänner, är det knappast längden som avgör i slutändan.

Det handlar nog snarare om att kvinnor (generellt) föredrar män som är längre än de själva. Men han måste inte nödvändigtvis vara lång eller mycket längre.

Sen skulle jag inte gå efter vad vissa incels och andra skriver. Här påstås ibland t ex, att kvinnor bara vill ha män som är minst 180 cm. Min man är 177 cm och jag har aldrig uppfattat honom som kort. (Är 168 cm själv). Skulle inte vilja att han var längre, i alla fall inte mycket längre. Stor längdskillnad är bara opraktiskt. 

• Anonym (Det beror på)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-23 11:54:25 följande:

Många kvinnor påstås ju föredra långa män. Men eftersom även korta män bevisligen har fruar och flickvänner, är det knappast längden som avgör i slutändan.

Det handlar nog snarare om att kvinnor (generellt) föredrar män som är längre än de själva. Men han måste inte nödvändigtvis vara lång eller mycket längre.

Sen skulle jag inte gå efter vad vissa incels och andra skriver. Här påstås ibland t ex, att kvinnor bara vill ha män som är minst 180 cm. Min man är 177 cm och jag har aldrig uppfattat honom som kort. (Är 168 cm själv). Skulle inte vilja att han var längre, i alla fall inte mycket längre. Stor längdskillnad är bara opraktiskt. 

177 cm är inte så extremt långt från genomsnittet.
    Det har större betydelse ifall någon ligger klart under genomsnittet som man
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-23 11:24:19 följande:
    Precis, utanför nätdejting tror inte jag heller att längden är särskilt avgörande för att hitta en partner. Blev själv förvånad över alla kvar på längd jag såg på nätet när jag dejtade. Jag är själv lång men tyckte det var väldigt konstiga krav på längd.
    www.businessinsider.com/height-difference-in-couples-what-is-best-2018-4
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (Jz) skrev 2024-12-23 07:36:43 följande:
    Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?

När jag ser mig omkring i min vardag tycker jag att de flesta korta verkar vara som alla andra. De har flickvänner och kompisar och utför samma jobbuppgifter som alla andra. 

Det känns lite överdrivet..

Vad räknar du som en kort man?
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (5678) skrev 2024-12-23 07:49:06 följande:

Kan vara så att kroppslängden var det som avgjorde för vissa personer.
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (5678) skrev 2024-12-23 07:49:06 följande:

För vissa kvinnor så har kroppslängden större betydelse.
Svar på tråden Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?