• Anonym (Jz)

Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?

När jag ser mig omkring i min vardag tycker jag att de flesta korta verkar vara som alla andra. De har flickvänner och kompisar och utför samma jobbuppgifter som alla andra. 

Det känns lite överdrivet..

• Svar på tråden Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (5678) skrev 2024-12-23 07:49:06 följande:

Nej, de som hävdar detta är singlar av andra anledningar, men skyller på detta.

Beror på hur kort någon är också.
    Att bara vara några centimeter under genomsnittet har nog inte så extremt stor betydelse.
    Men det har större betydelse om någon ligger klart under genomsnittet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-23 11:54:25 följande:

Många kvinnor påstås ju föredra långa män. Men eftersom även korta män bevisligen har fruar och flickvänner, är det knappast längden som avgör i slutändan.

Det handlar nog snarare om att kvinnor (generellt) föredrar män som är längre än de själva. Men han måste inte nödvändigtvis vara lång eller mycket längre.

Sen skulle jag inte gå efter vad vissa incels och andra skriver. Här påstås ibland t ex, att kvinnor bara vill ha män som är minst 180 cm. Min man är 177 cm och jag har aldrig uppfattat honom som kort. (Är 168 cm själv). Skulle inte vilja att han var längre, i alla fall inte mycket längre. Stor längdskillnad är bara opraktiskt. 

Även män föredrar att de är längre än kvinnan. 
  • Anonym (Det beror på)

Många kvinnor påstås ju föredra långa män. Men eftersom även korta män bevisligen har fruar och flickvänner, är det knappast längden som avgör i slutändan.

Det handlar nog snarare om att kvinnor (generellt) föredrar män som är längre än de själva. Men han måste inte nödvändigtvis vara lång eller mycket längre.

Sen skulle jag inte gå efter vad vissa incels och andra skriver. Här påstås ibland t ex, att kvinnor bara vill ha män som är minst 180 cm. Min man är 177 cm och jag har aldrig uppfattat honom som kort. (Är 168 cm själv). Skulle inte vilja att han var längre, i alla fall inte mycket längre. Stor längdskillnad är bara opraktiskt. 

Bara för det finns korta män som har fruar och flickvänner så innebär det inte att kroppslängden påverkar inte något 
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (M) skrev 2024-12-23 19:58:56 följande:
    Även män föredrar att de är längre än kvinnan. 
    Det har troligen större betydelse ifall en man är kort än om en kvinna är kort eller lång 
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (5678) skrev 2024-12-23 07:49:06 följande:

Nej, de som hävdar detta är singlar av andra anledningar, men skyller på detta.

Eftersom det är fler saker som brukar påverka vad som avgör om någon är i ett förhållande eller inte så är det även andra saker som påverkar, så du har rätt att det kan vara en förevändning från vissa personer 
  • Anonym (Anonym1)

Gör ju inte det till ngn fakta direkt men av alla människor jag mött, sett, hört genom livet går det 9 kortvuxna män som behöver hävda sig på 1 lång. Lägger du ihop kombon tunnhårig, kortväxt och små händer får du fram ngr av de värsta männen i historien och nutid. Ej heller ovanligt de behöver övedriva annan utstrålning som makt, muskler eller materiella ting. 

Säg en diktatorisk ledare i nutid och 100 år bakåt som är över 180, har håret kvar och stora händer. Inte en av sakerna, alla 3.

Bara en tes

• Anonym (Det beror på)

Det beror också på vilket år det var när du blev ihop med din man.
    Utseendet har större betydelse för unga kvinnor nuförtiden 
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (Jz) skrev 2024-12-23 07:57:31 följande:

Det är möjligt att vissa som är korta hår dåligt självförtroende, det tvivlar jag inte på, men samma sak gäller ju nu storvuxna killar ibland också. Eller långa killar som tycker det är jobbigt att va.

För väldigt långa män så handlar det nog vanligen inte om att de skulle tycka det är jobbigt att vara lång för de har svårt med dejtningen. De har andra problem än korta män. 
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (Jz) skrev 2024-12-23 07:36:43 följande:

När jag ser mig omkring i min vardag tycker jag att de flesta korta verkar vara som alla andra. De har flickvänner och kompisar och utför samma jobbuppgifter som alla andra. 

Frågor. 

Hur många personer har du jämfört med? Hur långa är personerna som du jämfört med? 
    Hur gammal är du?
    Har du utländsk bakgrund och de korta personer som du snackar om har de i stor utsträckning också om personer med utländsk bakgrund?
    Vad för jobb har de som är korta?
    Flickvännerna är de attraktiva?
    Var någonstans bor du i Sverige?
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (Jz) skrev 2024-12-23 07:36:43 följande:

Psykologiskt kan det vara jobbigt att vara kort som man. 
Svar på tråden Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?